Válás, “lelkiismereti okokból”

A pénteki, Simicska-féle nyilatkozatcunami után két mondás jár a fejemben: “A stílus maga az ember!“, illetve “Madarat tolláról, embert barátjáról.“.

Kitört hát a Bandaháború! A “Gang” két legbefolyásosabb embere immáron nyíltan egymásnak feszült a közös tulajdonú maffián belüli főhatalomért. Eszközökben pedig egyáltalán nem válogatnak. Az egyik a Törvény, a másik a Nyilvánosság erejét vonultatja fel. Közben pedig hullanak a “talpasok”, egymás után válnak árulókká a helyezkedő “alvezérek”.

Voltak már ennek előjelei. A tavalyi esztendő elejétől tudni lehetett, hogy a Maffiabirodalom gazdasági alapjait, hátországát kétes ügyletekkel, adócsalásokkal, az államkassza fosztogatásával felépítő Simicska Lajos (és köre) rossz szemmel nézi Orbán újsütetű orosz-, illetve Putyin-barátságát. Ennek megkoronázását, a Pakstum nagyhirtelenjében történt aláírását pedig már kifejezetten ellenezte. Hogy miért? Arra Közgéplajos a Magyar Narancsnak adott interjújában válaszolt: “Én még akkor nőttem fel, amikor itt Szovjetunió volt, és nincsenek jó emlékeim a ruszkik magyarországi tevékenységéről. Finoman szólva nem tudok határozott különbséget tenni az akkori szovjetek és a mai oroszok politikai viselkedése között.“. Ebből pedig következik, hogy igazak voltak a korábbi hírek, miszerint a Simicska-klán elsősorban európai, a felcsúti VIP-páholyban rendszeresen látható Újkedvencek pedig inkább moszkvai orientációjúak (mármint üzleti, haszonszerzési szempontból).

Innentől már az is érthető, mi volt az a hónapokig tartó dermedt csend, amit a tavaly áprilisi “választásoktól” kezdve a június eleji kormányalakításig tapasztalhattunk. Simicska ugyanis közölte: “Tavaly áprilisban a választások után leültünk és elmondta az elképzeléseit (már mint Orbán – szendam). Ennek a részleteibe nem fogok belemenni, de nem tetszett a dolog. Én erre azt mondtam neki, hogy ebben én nem akarok partner lenni. Azóta durvultak el az események.“. És tényleg!

A “durvulás” ugye azzal kezdődött, hogy a harmadik Orbán-kormányban egyszerűen lapátra, vagy csak félre tettek mindenkit, aki ténylegesen, avagy csak vélhetően a Simicska-Nyerges duóhoz tartozó volt, velük állt lekötelezetti viszonyban. Helyükre új káderek kerültek, akik ugyan még annyit sem értettek a “munkájukhoz”, mint a régiek, de kizárólag Dzsentri Dzsoninak, illetve rajta keresztül Don Vittorionak engedelmeskedtek.

No ezt követően történ az, hogy Don Luigi elhúzta a csíkot a Balatonra “vitorlázni és gondolkodni”. Mire visszajött, már állt a legújabb “bál”: bevezetésre kerül a “Reklámadó“! Lajosunk ki is adta az ukázt a lakájmédiát irányító alvezéreknek: tiltakozni, mert ez “támadás a sajtószabadság ellen!“. Liszkay tulajdonos- és nertárs, valamint a hozzá hasonlóak tették is a dógukat, protestáltak, cikkeztek, riportokat készítettek, de lehet, hogy már akkor is csak félszívvel. A kenyértörés azonban akkor elmaradt, lévén az új adó kivetésének módját “sikerült” úgy “alakíttatni”, hogy a “nemzeti tulajdonban” álló orgánumoknak szinte semmit nem köllött fizetni. Ráadásul 2014-ben a Közgép volt az a cég, amelyik a legtöbb állami megrendelést kapta, s e kettőt akár békeajánlatnak is lehetett tekinteni.

A maffia konyháján azonban rotyogtak az üstök, forrtak az indulatok. Nulladik Viktor király ugyanis a tavaszi “nézeteltérés”, osztán meg a nyári “engedetlenkedés” (sőt, “sajtóhadjárat”!) okán “megbízhatatlannak” nyilvánította Lajosunkat. Meg is kezdte a “leépítését” a tőle megszokott “Divide et impera!” módszere szerint. Lassacskán megüzenve az összes Lajosfan-nak, hogy “aki nincs velem, az ellenem van”, s “aki ellen van, hát az hamarosan már nem is létezik”! Ennek kicsúcsosodása volt az a “tömegjelenet”, melyet néhány héttel ezelőtt rendezett a Csúti Chavez. Összetrombitálva a lajostulajdonú lakájmédia főszerkesztőit bejelentette: a kormány kizárólag a “Közmédiára” támaszkodva fogja intézni a “kommunikációját”, azaz a pártorgánumok innentől kezdve ne számítsanak állami hirdetésekre, éljenek meg a piacról! Majd rögvest üzenetet is küldött egykori barátjának: “Ha egy nagyvállalkozónak az a passziója, hogy sajtóorgánumokat tart fenn, akkor azokat üzemeltesse a saját pénzéből!“.

Hát ez volt az a hadüzenet, amit Luigi úgy kommentált (szintén a Magyar Narancsnak), hogy “Maximálisan ellenzem azt a médiapolitikát, amit a kormány folytat, és ennek hónapok óta hangot is adtam.“. Aztán “demokratának” nevezte magát (az elmúlt 47 esztendőben hallottam már néhány gyomorforgató mondatot, de ez benne van a “Top Ten“-ben!), aki eleddig csak azért támogatta Orbánt (meg A Pártot) teljes mellszélességgel, mert “… az én szövetkezésem Orbánnal abból indult ki, hogy le akartuk bontani a diktatúrát és a posztkommunista rendszert. Kiderült, hogy ez nem egy egyszerű dolog, ezen melózni kell. De az kurvára nem volt benne ebben a szövetkezésben, hogy felépítünk helyette egy másik diktatúrát. Ebben én nem vagyok partner!“. Mivel most már az a helyzet, hogy “Egy nagy csalódás, nem tagadom. Államférfinek képzeltem, aki jót tehet ennek az országnak, de rá kellett jönnöm, hogy nem az.“. (És ez még a visszafogott nyilatkozat volt, mert utána már jöttek a “gecizések”! Lásd pl. itt!)

Dúl tehát a “Gangwar“, de lesz-e kiegyezés? A Népszabadság szerint nem elképzelhető. Kósa “álelnök” például azt nyilatkozta, hogy “Simicska egykor közel állt a Fideszhez, de mostanra eltávolodott“. A lapnak súgó fideszes “anonimusok” pedig aszondták, hogy “A konfliktust már lehetetlen pacifikálni, Simicska pedig olyan durván, ráadásul nyíltan szidalmazta a miniszterelnököt, amire még nem volt példa“. Maga Lajos pedig azt, hogy “Nem hagyom lenyomni magam!“.

Mit tegyünk most mi, demokraták? Mi a “helyes eljárás”, avagy “magatartás” akkor, amikor végre(?) kitört a Belharc és (végre) egymást marják a “nemzetiek”, az igazi “magyarok”, az egymást geciző “keresztény-konzervatívok”?

Az általános vélemény szerintDőljünk hátra, nézzük a műsort és kérjünk egy kávét!“. Lehetséges, hogy ezt kéne csinálni, de én inkább a sörnél maradnék (némi házi pálinka sem ártana … mondjuk “valaki”-től! – hehehe!). “Tuareg” azonban azt képviseli, hogy most köllene Simicskának felajánlani egy “vádalkut“. Lehetséges ez is, de (ahogyan ezt ő is megállapítja) ehhöz egy alkuképes, a megállapodást (no meg a pofáját is) tartani tudó potens, az ország érdekeit néző (tehát nem Orbán által fizetett) ellenzékre lenne szükség. Ráadásul Luigi “alku” nélkül is “szivárogtatni” fog, ha a “vörös köd” annyira rátelepszik a tudatára. Egy harmadik álláspont szerint (Bede Márton, 444.hu) viszont semlegesnek köll maradni, mert két olyan ember között dúl a háború, “... akiknél senki sem felelősebb azért, hogy Magyarországon 2015 elején demokrácia és szabad verseny már csak nyomokban található“, így teljesen világos, hogy “… aki ebben a ki tudja, meddig tartó háborúban bármelyik oldalra áll, bármelyik félnek szurkol, az maga is szerepet vállal a magyar közjó további pusztításában.“. Ebben is nagy igazság vagyon, amit másodpercig sem lehet vitatni.

Nos, legyen, aminek lennie köll. Én minden esetre jókat fogok röhögni, amikor a Magyar Nemzet és a Hír TV majd az Orbán-vagyonról, a Magyar Hírlap és a “Köztévé” pedig a Simicska-érdekeltségekről kezd majd cikkezni/műsorokat csinálni! … Amúgy “népszavásan”, “retektévésen”.

… és ezt …

szendamondja!

A Mozgalom legújabb híreit Tuaregtől, lásd itt!


A Nagy Alku

A Népszava szerint tegnap Berlinben megköttetett a Nagy Alku a Maffia-kormány és az RTL Group között … “érdekes” körülmények közepette, érdekes mellékzöngékkel és tanulságokkal.

Napok óta kering a hír, hogy az Orbán-kormány nagyon szeretne kiegyezni az általa alaposan megsarcolt, s ezért (bosszúból) tavaly nyár óta valódi hírműsorokat készítő RTL Klub-bal. A kabinet részéről személyesen Dzsentri Dzsoni a főtárgyaló, s az egyeztetések nem a tévétársaság magyarországi, hanem annak német-luxemburgi tulajdonosaival folynak. Az előbbi által felajánlott alku pedig az, hogy a durván magas, ötven százalékos reklámadó (melynek összbevétele 90 százalékát a piac 15 százalékát birtokló RTL fizeti!) legkésőbb jövőre öt százalékra mérséklődik, a cég megkaphatja a kábeltévés társaságoktól a mintegy 6-8 milliárdos sugárzási díját, cserébe leállítják a “túlzottan közéleti”, s az Állampárt/Pártállam népszerűségét alaposan kikezdő hírműsorok gyártását, valamint menesztik Dirk Gerkhenst, a magyarországi vezérigazgatót. Mindezt pedig a lehető legsürgősebben, még Angela Merkel német kancellár február másodikai, budapesti látogatása előtt.

Ezt az értesülést a 444.hu “röppentette fel” hétfőn, s akkor még sokan csak a vállukat vonogatták. Szele Tamás például, a gepnarancs.hu oldalán tegnap megjelent jegyzetében is még úgy vélekedett: az alku valószínűleg soha nem fog megköttetni. Egyrészt azért, mert a kormánynak igazából nincs mit felajánlania, az “ügy” csakis nekik kínos, számukra sürgető, hiszen Merkel asszony cipősarkainak kopogása már a folyosóról hallatszanak. Másrészt azért, mert az RTL van “nyeregben”: a reklámadó miatti keresete hamarosan az Európai Bíróság elé kerül, elég gazdag ahhoz, hogy kivárja a számára kétségtelenül kedvező döntést; “újtípusú” híradójának jelentős nézettségemelkedést köszönhet, míg a “visszabulvárosítás” ugyanennek csökkenését és jelentős arculat-, valamint hitelvesztést eredményezne.

Ezek az érvek logikusak, tehát méltányolandóak voltak: igazaknak tűntek. Már csak azért is, mert a “háborút” még tavaly meghirdető magyarországi vezérigazgató (Gerkhens) és az anyavállalat regionális alelnöke (Andreas Rudas) kórusban állították: semmiféle alku nem lehetséges a magyar kormánnyal, csakis a teljes visszavonulás, tehát a reklámadó eltörlése a számukra egyetlen elfogadható végeredmény. Rudas akkor még azt is hozzátette, hogy az RTL Groupnak számos, “Magyarországhoz hasonló” államban vannak befektetései, s ha itt, ebben a kérdésben egyetlen millimétert is engednek, az annyi lenne, hogy kitették magukra a feliratot: “Zsarolhatóak vagyunk!“. … Nos, úgy tűnik: mégis csak azok! Ha nem is maga az RTL Group, de Rudas mindenképpen.

A Népszava ugyanis a ma megjelent írásában (linket lásd a poszt legelején!) nem csak arról számolt be, hogy a Nagy Alku tegnap Berlinben, a 444.hu által közölt feltételek alapján végül megköttetett, de arról is, hogy (állítólag) miért:

Forrásaink szerint Lázár – aki hétfőn érkezett Berlinbe, s szerdán kötött egyezséget – sikerrel járt, noha ehhez kifejezetten “orbáni” eszközöket kellett bevetnie. Információink szerint ugyanis a kancelláriaminiszter egy Rudas személyes üzleti tevékenységét kényesen érintő dokumentumcsomaggal érkezett berlini tárgyalásaira, amivel komoly nyomás alá helyezte az üzletembert.

Előfordult már, hogy ez a nagymúltú, “szociáldemokrata napilap” az értesüléseivel “vakra futott”. Nem tudom eldönteni, hogy ez történt-e most is, de a hír fentebb idézett része lényegében hihető. Hihető azért, mert az állítólag(?) alkalmazott “alkumódszer” teljes mértékben ráillik a mi dicsőséges kormányzatunk általános “jellemzőire”. Ez pedig nem más, mint az államhatalom bástyái mögé húzódó, az ott található valamennyi “nehézfegyverzetet” felvonultató/bevető, nettó maffiás zsarolás. Ugyan miért ne lehetne elképzelhető, hogy A. Rudas regionális alelnök füle mögött volt némi (megavasodott) vaj, amit a Dzsentri, az általa felügyelt külhoni hírszerzés “segítségével” kiderített, majd a bizonyítékokat (melyek ezúttal nem csak “fecnik” voltak!) az RTL Group vezető tisztviselője orra alá tolta? Mint amolyan “ultima rációt”.

Van itt azonban egy másik fontos kérdés is. Kizárólag Rudas volt a zsarolható, vagy esetleg rajta keresztül maga a cég is? Mert ha az előbbi az igaz, akkor az RTL-nek, a csúcsvezetésnek immáron egyetlen lehetősége van: útilaput kötni az alelnök talpára és fityiszt mutatni a magát most roppant ügyesnek képzelő Lázár által képviselt maffiának. De ha az utóbbi a helyzet és muszáj betartani az Alkut, hát akkor is ugyanoda lukadunk ki: kitehetik magukra azt a feliratot, melyet még anno, az akkor még tántoríthatatlan, de most “kiegyező” alelnök említett: “ZSAROLHATÓAK VAGYUNK!”

Ezen kívül van egy újabb szempont is. Az nevezetesen, hogy az Orbán-banda egyáltalán nem arról híres, hogy szavatartó lenne. Ha már elérték céljukat, megszerezték amit akartak, akkor nem hogy szóbeli ígéret, de aláírt szerződés, megszavazott és hatályos törvény, sőt, Alaptörvény sem számít. Nem hiszem el, hogy ezzel pont az RTL Group ne lenne tisztában és ennek ellenére bevállalná, be is tartaná az Alkut. (A “nem”-hez azért ne fűzzünk túlzott reményeket! Hiszen volt már rá példa, hogy egy tekintélyes német óriásvállalat, a Deutsche Telekom simán lefeküdt a magyar kormányzati maffiának! – lásd az “Origo” esetét. … Igaz, utána volt egy “részleges korrekció”, de az “eredeti állapotot” már senki nem állította helyre. Igény, erkölcsi vonatkozásban is, lett volna rá, de szándék már nem.)

A feltett kérdéseimre persze majd az élet, a jövendő fogja megadni a választ. Mondjuk úgy, hogy a “Retektévé” egyre népszerűbb híradóiban az eleddig három-négy “hetimészároslőrinc/rogánantaléstsai”, egy-kettőre csökken. Az/azok pedig némileg megváltoztatott stílusban. Van is erre egy szemléletes gondolatkísérletem!

Tegyük fel, hogy mondjuk a 444.hu oldalán megjelenik a következő hír:

Rogán Antal, az V. kerületi ingatlanbizniszeiről, valamint jövedelmeivel nem igazolható vagyonnövekményeiről elhíresült fideszes frakcióvezető Pasa parki lakása újabb száz négyzetméterrel lett nagyobb. A politikus nem volt hajlandó válaszolni az ezt firtató kérdésekre mondván, ‘ez csak a szokásos, lejárató kampány, melyet bizonyos körök ellene és az ország ellen folytatnak’. A párt szerint sincs semmi, ami bármiféle vizsgálatra szorulna.

Ha az RTL nem tartja az Alkut, akkor ezt a híradójukban a következő módon közlik le:

Sajtóértesülések szerint újabb száz négyzetméterrel lett nagyobb Rogán Antal, a kormánypárt frakcióvezetőjének Pasa parki lakása. A jövedelmeivel nem indokolható vagyonnövekménnyel rendelkező, V. kerületi polgármestersége idején gyanús ingatlanügyletekbe keveredett fideszes politikus nem volt hajlandó érdemben válaszolni a legújabb információkra. Szerinte ez csupán része az őt és az országot ‘bizonyos körök’ által lejáratni szándékozó kampánynak. A Fidesz szerint sincs mit vizsgálni az újabb botrányban.

Ha tartják a Megállapodást, akkor pedig:

Bizonyos sajtóhíresztelések szerint újabb száz négyzetméterrel lett nagyobb Rogán Antal Pasa parki, családjával közösen birtokolt lakása. A Fidesz frakcióvezetőjét korábban már többször megvádolták azzal, hogy polgármestersége idején a budapesti V. kerületben úgymond ‘gyanús ingatlaneladások’ történtek, illetve, hogy családi vagyonának növekedését nem indokolják az eddig, törvényesen szerzett jövedelmei. A politikus szerint ez az újabb pletyka csupán az ő személyes lejáratását eddig is szolgáló híresztelések egyike, melyekkel az a cél, hogy rossz hírét keltsék az országnak. A Fidesz szerint sincs mit kivizsgálni.

Mindkét hír lényegében “azonos” tartalmú. Csak “másként” elmondva! A “tálaláson” is sok múlik. Az pedig meg a “szakácson” áll.

Hát fogjuk látni/hallani, amit látni/hallani fogunk!

… és ezt …

szendamondja!

A Mozgalom legújabb híreit Tuaregtől, lásd itt!


A szavát tartó Viktor

Jó, tudom! A cím ugyanolyan oximoron, mint a “becsületes gazember” szókapcsolata. No de mit tegyek, ha az Elmebajos Führer ilyesmiket berekegett haza (telefonon) Bruksellesből?

Aszondta ma a Nagytudású a Közszógálatinak, hogy “Új korszak kezdődhet Magyarországon!“. Ez pedig ugyi nem más, mint a “fair bankok” érája, amelyben nem a zemberek lesznek kiszógátatva a nagy pénzintézetek (és szolgáltatók) erőfölényének, hanem fordítva.

Mit is jelent ez punktosan? Há’ szerinte aztatat, hogy a Kúria minapi döntése alapján a Maffia-kormány egy “több lépésből álló akciótervet” fogadott el. Ennek keretén belül pedig legelébb is “beemelik a jogrendbe” a fentebb említett Ítéletet egy, már a jövő pénteken benyújtandó törvényjavaslattal. … Feltehetően a Kondagyűlés valamelyik disznajának “egyénijével”, lévén sietni köll, s ezzel már megint meg lehet takarítani a szokásosan kerülendő “egyeztetéseket”. Sietni meg ugyi azér’ muszáj, mert a becsapott és megkárosított devizahiteleseknek már a körmükre ég a lejárt tartozás.

Ezet követően (mán szeptemberben!) megzüllesztik azt a törvényt is, amelyik arról szól, hogy ezek a szarszemét, de hamarosan “fair”-ré váló bankok miként számoljanak el a Zügyfelekkel. Végül pedig (“remélhetően az év végéig“!) életbe lép az a jogszabály is, mely a devizahitelek forintosításáról fog rendelkezni. Ez pedig ugyi azt jelent: minden sürgető probléma meg lészen oldva idén december 31.-ig! … “Remélhetően“!

Dícséretes ez az igyekezet. Pláne annak fényében, hogy az odakozmált devizahitelesek tényleges megsegítése érdekében eleddig valódi intézkedést még csakis a 2009-10 között regnált Bajnai-kabinet tett valamit. A Zemútnégyév pedig ezen ügyben mindössze annyival telt-múlt el, hogy az “Arisztokrácia”, azaz a Kondagyűlés disznajainak elsöprő többsége, önmagát húzta ki a nyerészkedési szándék rájuk égett következményei alól egy újabb nyerészkedéssel, melyet “Rögzített árfolyamú, egyösszegű végtörlesztés“-nek neveztek annó (Hülyére röhögtem magam annak láttán, hogy az alig harmincas Nácik, a negyvenes-ötvenes Fasiszták és az ötvenes-hatvanas Szocik milyen békés összhangban csináltak maguknak fejenként és gyakorta 10-15 millió forintnyi extraprofitot egyetlen gombnyomással!). A többieknek, tehát a Zembereknek, a Plebsznek meg belengették az “Árfolyamkorlát” lehetőségét, ami pedig ugyi nem volt más, mint hogy felvetettek velük egy ismeretlen kondíciójú újabb hitelt!

Remélem a Devizahitelesek most mán’ télleg megnyugodtak. A Qrmányzat esztendőkön át tartó szarospelenka-tologatása után a Qria végre intézkedett, melyre alapozva pedig I. Medveseggberekedt Enyveskezű Viktor királyuk ismét elmondhatott néhány szót … feltételes módban! (Megjegyzem, ez az egész mizéria tulajdonképpen mindhárom résztvevőnek köszönhető. A Hülyéknek, akik olvasatlanul, csakis a kamatrátát meg az akkor aktuális törlesztőrészletet bámulva írták alá a Szerződést. Az őket átverő Bankoknak, melyek még a Válság után is nyerészkedtek picinyt. Meg az egészet mindmáig tétlenül végig néző Qrmányzatnak, mely ha tett is valamit, hát azzal is csak a Bajt tetézte! … Valószínűleg ez lesz a mostani “stratégiai” is: a pénzintézeteken keresztül az ügyfeleket fizetteti meg, osztán majd néhány hangzatos irrgumburrgum-mal széttárja a kacska, maga felé forduló kezeit!)

*

De aztat is mondotta vót a Kétballábas Félbites, hogy mánpedig a Reklámadóból egy tapodtat sem engedünk, hiszen “ez elvi kérdés“. Azér’ az, mer’ ahun extraprofit keletkezik, onnan társadalmi érdek ezt lefölözni, másrészt pedig ezt követeli meg a “méltányos közteherviselés” általa megszemélyesített Alapszabálya is.

Ezzel télleg nem is lenne baj, ha például Seszták “Ofsór” Miklós miniszter “úr”, egykori cégtemetkezési vállalkozó, a havi hárommilliós jövedelme után nem ugyanúgy 16 százalékos eszjéát fizetne, mint Szabó “Közmunkás” Józsi. Avagy mondjuk Vajna “Kaszinó” Bandinak és Szima “Loki” Gábornak is ugyanúgy áfát kéne leperkálnia az ajándékba kapott Koncepcionális Nyerőházai után, mint Fekete “Kényszervállalkozó” Adalbartnek.

Ámde mivel a Diktatúra még nem egészen fejlett, így csak az előbbiek kaptak felmentést a “méltányosság” alapján a közteherviselésből. Utóbbira (meg a Retektévére is) pedig rá vagyon uszítva az a NAV, amelyik még  mindig nem ért rá kibogozni az esztendők óta tartó, sok ezermilliárdos áfacsalások CBA-csomóit!

Igaz, elébb-utóbb majd erre is sor kerül. Mondjuk akkor, ha az egyre pocakosabb Orbanbasi netalán le találna pottyanni a Lázár-testvérek farmján a Vater lóról, s emiatt megorrolva szól a Varga Misunak. Az meg a Hivatalnak. … Úgy, ahogyan ez a putyinkin-tipusú jogállamokban szokásos. Ugyi?!

*

A “Csemegét” hagytam a végire! Mer’ ugyi azzal köll befejezni ezt a rizsaágyús, parasztvakítós népetetést!

Aszonta ugyanis A Viktor, hogy ő egy “szavatartó ember“, s már csak ézér’ se hagyhatja az EB élére megválasztatni azt Lukszemburgi Pasat. Azt, aki csakis a bajt csináta nekünk azzal, hogy mindenütt keresztbe tett Agyarországnak. Ráadásul esztendőkön keresztül és szándékosan és rosszindulattal. Igaz ugyan, hogy ez a heroikus kűzdelme lényegében kudarcra ítéltetett, hiszen “valószínűleg nagy többséggel meg fogják választanai az EB új elnökének Jean-Claude Junckert“, de ő ezt akkor sem fogja támogatni! Hogy miért? Mert ő ezt “megígérte a választóinak”, s így most már nem tehet semmi. Ugyanis ez szintén “elvi kérdés“!

Igaz ugyan, hogy a “Választói” ezen ígéretéről mindössze alig több, mint egy hete értesülhettek. Közülük is pedig csak azok, akik olvasták a német bulvárlapnak, a “Bild“-nek adott interjúját. Ámde rossz az, aki rosszra gondol, ráadásul jobb későn, mint soha! Ugyi?!

Hát ilyen ez a Szavatartó Viktor! Könnyekig meg vagyok hatódva!

… és ezt …

szendamondja!

És még egy ma hallott vicc:

Mi a hasonlóság Orbán Viktor halálhíre és egy kupica, jó erős, házipálinka között? … Először mindkettő meghökkenti az embert, de utána NAGYONJÓÓÓÓÓÓ!


Hajrá “Retek”!

Kitört a háború a Maffia-állampárt és az RTL Klub (közkeletű nevén: “Retektévé“) német tulajdonosai között. A dolog egyszerű, a szokásos állami támogatottsággal felvértezett Lenyúlásnak indult, aztán tűzzel játszássá fajult, s most úgy tűnik: valaki nagyon meg fogja égetni magát!

Őszintén meg vagyok lepődve, bár valami ilyesmire azért számítani lehetett. A Retektévé egyszerűen nekiment a Maffia-pártnak! De nem ám úgy szőrmentén, ahogy még kedden délután tették az ifjonc Gulyás Rizsaágyú képviselőféleséggel. Nem ám olyan finom stílusban, hogy “Mondja csak Bazkikám! Ha maga szerint annyira káros a kertévé, akkor mijafaszér’ ácsingózott minálunk ingyenjegyé’? He?!“. Hanem direkte! És durr, bele a közepibe! És azonnal bokára!

A Retek híradója ugyanis tegnap, kiszállt Felcsútra és az ott forgatott anyagból csinált egy öt perces beszámolót. Ebben pedig nem ám arról volt nagyba’ szó, hogy “Ugye Mari néni, mennyire szeretik itten a Viktorkát?!“, vagy hogy “Látom Józsi bácsi, magának is nagyon tetszik ez a szép új stadion.“, hanem hogy “Mi a felcsúti polgármester titka?“. Igen kérem! A Retektévé öt teljes percen keresztül (videót lásd itt!) kotorászott Magyarország nyolcvannyolcadik leggazdagabb embere, a sikert sikerre halmozó Mészáros és Mészáros Kft. tulajdonosa, Felcsúti polgármestere és a Führergauleitere (és strómanja) takargatott szennyesében. S nem csak a közhivatali irodájába próbáltak bejutni (ahol Mészáros Lőrincnek elvileg hivatalos polgármesteri fogadóórája volt), megtekintendő a törvény szerint köznyilvános, de az egyik legszigorúbb államtitokként őrzött vagyonnyilatkozatát, hanem még a háza elé is odatolakodtak. Lőrike persze nem volt odahaza, mert éppen fogadóórája volt, a hivatalban pedig azért nem, mert … csak.

Szóval az inkriminált műsor öt percen keresztül taglalta, hogy Lőrincünknek hatalmas, az államtól bérelt földbirtoka van. Cége néhány esztendő alatt megötszázszorozta bevételeit, amit kizárólag az államtól kapott megrendeléseinek köszönhet. Ezen kívül az ő kasszájába folyt be azon, mintegy négymilliárd, a közkasszától eltérített tao-forint jelentős része is, melyből a felcsúti Pancholó épült. Azt, hogy kiterjedt trafik-birodalma is van, árudái a legforgalmasabb helyeken találhatóak. Azt, hogy tavaly 800 milliót, idén pedig több, mint 1,2 milliárd forint osztalékot vett ki vállalkozásából, s bár ezek nyilvános cégadatok, a polgármester (elvileg ugyancsak nyilvános) vagyonnyilatkozatát a hivatal jegyzője úgy rejtegeti, mint valami féltett kincset.

Tehát őszintén meg vagyok lepődve. Mert a Reklámadó okán megfincogtatott Gulyás után (szegénykém úgy meg volt lepődve, hogy nagyhirtelenjében még egy viszonylag elfogadhatót sem tudott hazudni) számítani lehetett a folytatásra. Különösen, hogy a Konda (plusbonus: a visítozó Nácimalacok falkája) tegnap mellső csülkeivel meg is nyomta a jog(?)szabályt elindító start-gombot. Ámde én valami enyhébbre gondoltam. Pontosan nem tudnám megmondani mire, esetleg egy nagyobbat durranó petárdára. Ám hogy a Retektévé azonnal egy ilyen nehéztüzérségi gránátot lő ki a Maffia-párt felé, ami ráadásul Don Vittorio közvetlen környezetében csapódik be? … Nos, ez váratlan volt, valljuk be őszintén!

Ilyesmit persze csak a hozzám hasonló tájékozatlanok mondhatnak. Mint az a HVG keddi cikkéből (lásd itt!) kiderül, az informáltabbak számára magától értetődő volt a Retek ezen lépése. A harc a háttérben már tavaly óta zajlik, s azzal kezdődött, hogy az egyik Maffia-oligarcha (Nyerges nertárs, a szolnoki “ügyvéd”) mintegy kilenc hónappal ezelőtt egyoldalúan felmondta a “megnemtámadási szerződést”. Hogy ezt ő a saját jószántából, tehát üzleti megfontolásból (már ha a Maffián belül lehet ilyesmiről beszélni) tette-e, avagy a “Centrális Erőtér” hatására, nem tudni. Tény, hogy az érdekeltségi körébe tartozó és a kormányzati reklámpénzek elosztogatása felett kizárólagosan diszponáló cég, az IMG Kft. minden racionális indok nélkül csökkenteni kezdte a retektévés bevásárlásait. Sőt, azokat, az időközben a Maffia által már felvásárolt TV2-höz csoportosította át. Ezzel pedig még tovább torzította (96:4-re!) a nézettségi adatok ellenére már korábban is fennálló aránytalanságot (86:14). Ezt a sérelmet tetézte a tegnap megszavazott Reklámadó, mely már eleve diszkriminálta a Retektévét, de az utolsó pillanatban beadott módosítás, mely gyakorlatilag mentesítette ezen sarc alól a konkurenst, csak még inkább fokozta az aszimmetriát.

Tegyük fel, hogy igaz a pletyka (miért ne lenne?!), miszerint a Maffia-állampárt a retektévé bekebelezésére szánta el magát. Ez az egyetlen olyan, nagy nézettségű és országos elérhetőségű elektronikus média, mely még nem áll az ellenőrzésük alatt. Ezt pedig nem engedhetik meg maguknak, lévén így e cégben benne van a hatalomtól való esetleges függetlenedés lehetősége. Mivel 2010-ben már egyszer sikertelennek bizonyult a felvásárlási kísérlet (az “IKO” Kft. 31 százalékos M-RTL részesedését a fideszes “Infocenter.hu” elől végül a német anyacég halászta el), a kiéheztetés, tehát a tönkretétel mellett döntöttek. Ennek egyik, de nem mellékes eleme a Reklámadó is. Ámde úgy látszik: a “Fijjug” most nem csak bakot lőttek, hanem még emberükre is találtak.

A Magyarország legbefolyásosabb médiacézárának tekintett Dirk Gerkens, az M-RTL német főnöke ugyanis egyáltalán nem hasonlít honfitársára, Kerstin Güntherre. Míg az M-Telekom ugyancsak német “elintéző asszonya” szinte az első szóra bedobta a törölközőt (no meg az Origot) és lefeküdt a Lázár képviselte Fidesszel, Gerkens inkább felvette a kesztyűt, s sisakba-páncélba öltözött. Még áprilisban meg is üzente Maffiózóéknak, hogy “Ha lesz háború, akkor lesz haditerv is!“, a második embernek számító Kolosi Péter pedig úgy egy hete kijelentette: fel vannak készülve, s a hadiállapot beálltát a hadüzenetként értékelhető Reklámadó elfogadástól tekintik. Nos ez meg is történt, s a Retektévé egyáltalán nem finomkodott: szinte közvetlenül a szavazás után hadrendbe állította a nehéztüzérséget. Ráadásul, mint hírlik (lásd fentebb, a legultolsó linket!), Retekék hosszan tartó, elhúzódó háborúra készültek fel, s gazdasági tanácsadókból, valamint könyvelőkből álló hadosztályokat is csatarendbe állítottak, kiknek feladata: kikalkulálni, milyen átalakítások szükségesek a talán esztendőikig tartó hadviseléshez.

Amit nem értek az az, hogy ez a mentál-genetikai csődtömeg, ez a morál-evoluciós zsákutca, akiben Magyarország miniszterelnökét “tisztelhetjük”, miért ment bele ebbe a háborúba? Miért nem hagyta lecsillapodni a kedélyeket, miután egymást követően kapta az egyre kendőzetlenebb figyelmeztetéseket. Annyira hozzászokott már az állandó küzdelemhez és a folyamatos győzelmekhez, hogy az így elborult elméjével már nem képes felmérni sem az erőviszonyokat, sem a kockázatokat? A Retektévé (sajnos) tényleg a (méltatlanul) legnézettebb adó, műsorait a fővárosi Doktor Józseftől egészen a sehunpusztai Juci néniig, bárki megtekintheti. Márpedig ha a “Berényi Miki” hirtelen ellenzékivé válik (még nem történt meg), az eleddig kizárólag szemetet (pletykákat és havariát) tartalmazó noninformatív híradója egyik napról a másikra elkezdi piszkálgatni (már megtörtént!) a Maffia-pártnak roppant kínos ügyeket, akkor Doktor Józseftől Juci néniig nagyon sokan fognak “baloldalivá” válni.

Megjegyzem: ezért a “bevállalásáért” továbbra sem vagyok hajlandó a Retektévét és annak német tulajdonosát a Magyar Sajtószabadság hősiesen hótiszta grál-lovagjának tekinteni. Tizenhét esztendő után végre teszi a dolgát, azaz nem csak bulvárszemetet árul, hanem informál is. De persze ezt is csak azért, mert érdeksérelem érte! Továbbá erős a gyanúm, hogy ez az egész “haragszomrád” nem fog sokáig tartani. Valami kedélyesen gusztustalan, tehát szokásos háttéralku (“Stratégiai megállapodás” – lásd: M-Telekom!) után elül a csatazaj, s a harcedzett alakulatok vissza fognak térni a laktanyáikba.

Addig azonban időnként kattintsunk csak az RTL-re és nézzük meg egy-egy hír-, avagy magazin-műsorát. Viktor ugyanis kihúzta a gyufát, s mindössze egyetlen lépésnyire a sziszegő gázcsőtől, meg is gyújtotta. Kényelmesen hátra dőlve nézzük meg, hogy vajon odakozmál-e!

… és ezt …

szendamondja!


Itt valami bűzlik!

Aki értő szemmel figyelte az ötödik esztendeje hatalmon lévő Orbanizmust, meg annak évtizedes előkészületeit, az tudja: a Maffia-párt egyik elsőszámú “fegyvere” az a bizonyos “Kommunikáció“. Ennek eszközei pediglen nem csak a Karaktergyilkosság, a Lejáratás, az egymással köszönőviszonyban is alig álló dolgok egyetlen masszába dagasztása, de a Figyelemelterelés is!

Tudom, hogy most talán “offolok”. Hiszen elvileg azzal köllene foglalkoznom, hogy milyen átlátszó hazudozással “indokolta meg” a Deutsche Telekom tulajdonában álló Origo Zrt. Sáling Gergő főszerkesztő kirúgását. Szerintük ugyanis a “megváltozott médiafogyasztási szokások” az okok, ami egyébként igaz is lenne, ha hozzá tették volna: “… az Orbán Viktor nevével fémjelzett Maffia-kormány média-elfogyasztási szokásainak megváltozásáról” vagyon konkrétan szó!

Osztán nem hagyhatnám szó nélkül azt sem, hogy az az Orcátlan és Gátlástalan Gazember, az az Erkölcs-evolúciós Zsákutca, aki a Miniszterelnökség (jelenleg még) kijelölt minisztere odáig vetemedett, hogy az általa kinyírt Főszerkesztőt szólítja fel(!) a Tisztesség és a Becsület nevében(!) arra, hogy ha nem tudja bizonyítani, hogy személyesen Ő, ez a Szubhumán Proteinzacskó “intézte el” a kirúgását, akkor kérjen nyilvánosan tőle bocsánatot! Ezt természetesen nem lehet okadatolni, lévén ez a Morál-genetikai Csődtömeg, aki huszonmilliós fácánlövöldözéseket fizet saját(?) zsebből felkapaszkodott parvenüként az “Arisztrokráciának”, világos, hogy nem személyesen, hanem “informális úton” üzente meg igényét a gerinctelenül gyáva Origo Zrt. vezetésének (amiből György Péter esztéta ma reggel dicséretesen ki is lépett!). Ámde ezek után, ennek a … szóval Izékének, aki világ életében seggnyalásból és a Társadalom eltartottjaként élt (“épített” magának karriert!), aki még az utóbbi számára soha egyetlen másodpercnyi hasznos tevékenységet nem végzett (akár csak a Főnöke!), odáig vetemedjen, hogy Áldozatába beletörli a mutyiszaros luxus-gumicsízmáját is, az már tényleg elképesztő és felháborító! … Körülbelül olyan, mint ha az erőszakos úton Kielégült, tette után még kártérítési pert indítana a Megpocsékolt ellen azzal a hivatkozással, hogy számára a koitusz nem volt megfelelő!

Osztán meg kezdhetném dicsérgetni azt a Média-összefogást, mely “pártfüggetlenül” kezd kibontakozni a hírhedt Reklámadó-törvénnyel szemben. Azt, hogy az ezzel nyilvánvalóan kipécézett RTL Klubbal szolidaritást vállal a versenytárs, a TV2, mindketten 15 percre elsötétítik a képernyőket, s ehhöz valószínűleg még a Hír TV is csatlakozik! Mindezeken túl pedig az egymással egyébként antagóniában álló Magyar Nemzet és a Népszava is, karöltve vonulnak fel a kormányzati szándék ellen … előbbi címlapos vezércikket jelentetett meg, melyben a Reklámadót a Sajtószabadság elleni merényletnek nevezi!

És most itt álljunk mán’ meg egy picit! Ez az egész Nagy és Közös Felhorgadás innentől kezdett nekem nagyon bűzleni! Mert ugyan lehet ezt a Nagy Összefogást azzal magyarázni (lásd Sebes György jegyzete a Népszavában!), hogy itten kéremszépen a Maffia-párton belüli frakciók gazdasági érdekharca dúl. No de látott már valaki olyan “nemzetest”, “tévékettőst”, avagy “hírtévést”, aki valaha bármiben is szembe mert menetelni a Mi Führerünk szent akaratával? Mert ha ez valóban Unser Vezér valódi szándéka, akkor a jobber orgánumokban Apologetikák(!) jelennének meg és nem pedig Kritikák! Ugyanakkor, ha ez tényleg és komoly lenne, akkor nem egy Elsimonnal terjesztetik be az “egyénit“, hanem egy nálánál jóval “fajsúlyosabb” Erkölcsi Mikrogrammal, mint például Rogán, avagy Kósa, ráadásul Azonnalian és Kivételesen Sürgős Eljárással (tehát tegnapelőttre) és nem pedig úgy, hogy “őszig ennek le kell zárulnia“! Arról már nem is beszélve, hogy ez a javaslat közvetlenül az önkormányzati csalások legalizálását célzó “Budapest-törvény” után látott napvilágot, annak “szigorítása” (a “Google-YouTube-Facebook“-triumvirátusra való kiterjesztés szándéka) meg pont azon a napon, melyen tömegtüntetés volt az Origo-botrány ügyében.

Az Illuzionisták abból élnek, hogy elterelik nézőik figyelmét, elhitetik velük, hogy EZT és nem AZT látják. Esztendőkön át, napi több órás munkával gyakorolják be ezeket a trükköket/fogásokat. Ugyanezt teszi Viktor Varázsló is: egyik kezével felenged egy lufit, s miközben azt figyeljük, a másikkal könyékig kotorászik hol a pénztárcánkban, hol pedig a szabadságjogaink (mára gyakorlatilag kiürült) szelencéjében! (lásd: “Kommunikáció“!)

Köztudomású rólam (soha nem is tagadtam!), hogy a Maffia-állampártnak nincs olyan megmozdulása, amelyet én ne a minimális jóindulat legteljesebb hiányával szemlélnék. Esztendők során rászoktam arra, hogy ha ők felfelé mutatnak én azonnal lefelé nézzek. Arra is, hogy ha Ők csupán a “babfogyasztás” biokémiai parancsának engedelmeskedve elengednek egy “galambot” én a mögött is a Hátsószándékot keressem. Az esetek többségében ez be is szokott “jönni”.

Lehet, hogy sokak szerint most is csak egy konteót gyártok, de nekem akkor is az a véleményem: “Itt valami nagyon bűzlik”! Márpedig ahol Szar van, ott Szag is!

… és ezt …

szendamondja!