Selejt és “Újbeszél”

Azzal a tájékozódottabbak nagyjából tisztában vannak, hogy Maffiáéknál az a szokás, ha lopni és/vagy hatalmaskodni indulnak, az intézkedéseikre mindig ráragasztanak egy-egy jól hangzó, de valójában közesincs Címkét. Osztán a nagy igyekezetben rendszerint Selejtet gyártanak, s manapság ez már odáig fajult, hogy a Lopást sem képesek a “szokásos minőségben” abszolválni.

Pénteken reggel azzal volt tele az elektronikus sajtó, hogy Lázár miniszter “nekiment” a Fővárosnak. Tette mindezt úgy, hogy rátenyerelvén az ország számára rendelkezésre (pillanatnyilag éppen Lázár miatt nem) álló uniós fejlesztési forrásokra, a Listáról kihúzott számos, budapesti projektet, s ezzel mintegy 100 milliárd forintot is a Főváros alól. A törölt tervek között szerepelt például a Hármas Metró időnként füstölögni kezdő, rendszeresen leálló szerelvényeinek cseréje is. Az ismert stílusú Tarlós főpolgármester erre rögvest az asztalra csapott (persze csak finoman, nehogy megsértődjön a nagyhatalmú miniszter úr), s kijelentette: ha Lázár nem gondolja meg magát sürgősen, egyszerűen leállíttatja a metrót, mert ő senki életét nem hajlandó veszélyeztetni (majd, később, valamikortól, esetleg és netalán). Mire a válasz (azaz az a bizonyos címke): Budapest túlzott igényei miatt már eddig is forrásokat vontak el a “Vidék“-től, el mentek ezzel a “falig”, s ha a főpolgármester pénzt akar, vagy menjen Brüsszelbe lobbizni, vagy oldja meg a problémáit saját forrásokból.

Kétségtelen, hogy Budapest, eleddig területére és lakosságára nézvést aránytalanul sokat kapott a keretből, s ezeket a pénzeket finoman szólva nem a leghatékonyabban költötték el, már ami a közhasznúságot illeti. Ugyanakkor mégis speciális helyzetben van, hiszen fővárosként egyedi szolgáltatásokat nyújt az ország többi településén élőknek. Düledező közlekedési rendszere például nem csak a budapestieket szolgálja. Maga  3. Metró például több utast szállít évente, mint maga a MÁV, igénybe vevőinek harmada “vidéki”, műszaki állapota pedig egyszerűen siralmas.

Tíz esztendei kihagyás után, 2012-ben jártam Budapesten, s ennek során utaztam a 3. Metrón is. Megdöbbentett az a leromlás, melyet az évtizeddel korábbi emlékeimhez képest tapasztaltam. A kifakult festés tenyérnyi darabokban vált le a kocsi faláról, alattuk sokéves rozsdafoltok éktelenkedtek. Az utastér lepusztult volt, s a karbantartatlanság, az elmúlás avas szaga járta át. Menet közben pedig a szerelvény hörgött, zörgött, kattogott, vibrált és imbolygott, s míg eljutottam a “KöKi”-től a Dózsa György útig, hát sok mindent éreztem, de nem biztonságban a testi épségemet. Nem köllött műszaki szakinak lennem ahhoz, hogy megállapítsam, a csere elodázhatatlan.

  • No ehhöz képest a mai napig el van odázva! Miért? Mert erre nem maradt se pénz, se energia, azt az utolsó fillérig és wattig a valójában teljesen szükségtelen 4. Metróba ölték bele. Abba a vonalba, ami tulajdonképpen sehonnan szállít sehová és senkiket. Nem vagyok közlekedési szakember sem, de 16 esztendőt és több, mint 500 milliárd forintot pazarolni arra, hogy a kelenföldi vasútállomást összekössék a Keleti Pályaudvarral, elképesztő baromság. Pláne annak fényében, hogy ezt a MÁV is simán megoldhatná, ha akarná. Csak kíváncsiságból megnéztem az “Elvirá“-t, s abból kiderült, ebben a “viszonylatban” számos vonat közlekedik, a viteldíj pedig nagyjából azonos a metróéval: másodosztályú jegy személyre 250, gyorsra 400 forint (utóbbiból látszik, milyen szemét módon vezette be a Maffia-kormány az úgynevezett “gyorsvonati pótjegyet”! Mindössze négy(!) kilométeren 150 forint, az alapár közel kétharmada!). A menetidő pedig az előbbi esetében 38, az utóbbiban pedig 15 perc. Nem tudom, mennyi a “Négyes” teljes menetideje, de valahol a kettő között lehet.

Ennek fényében tehát lehet ugyan Budapest orra alá dörgölni, hogy nem úgy és nem arra költött el iszonyatos összegeket (tehát selejtet gyártott), ahogy és amire köllött volna. Ámde ha már így alakult és ez a helyzet, felelőtlenség a további halogatás. Erre pedig fel lehet ragasztani a “Vidékfejlesztés” újbeszéles címkéjét, de teljesen egyértelmű, hogy ez csupán egy egzecíroztatás, a hatalom érzékeltetése. Nem beszélve arról, hogy mérhetetlen cinizmus olyanokat mondani, hogy oldja meg a saját bevételeiből, amikor punkt a kormány volt az, mely ezeket elvonta, s amikor magának a “hatékony és olcsó” államnak is egyedül az EU-pénzekből telik fejlesztésekre. Menjen a főpolgármester Brüsszelbe? Minek, amikor – mint láthatjuk – az engedélyező pecsét Lázár kezében van?! (A nol.hu szerint itt nem csak a Főváros maradék vagyonáért megy a huzavona, de igazából a 3.Metró felújításának bizniszéért is. Ha ugyanis ez EU-pénzekből történne, akkor a Pakstum farvizén belavírozó Metrowagonmash erős, szintén pályázó versenytársakkal találná magát szembe. Ezt pedig sem az orosz cég, sem pedig a vele már lemutyizott Maffia-állampárt nem szeretné! … lásd: a cikk végén itt!)

Hasonló címke fityeg egyébként a a fővárosi önkormányzat tagjainak megválasztását teljes mértékben átíró törvényförmedvényen is. Hivatalosan így lesz “olcsóbb és demokratikusabb” a dolog, valójában azonban a testület kiüresítése a cél, illetve Nagy Budapest huszonhárom kisvárossá bomlasztása. Az említett 2012-es látogatásom alkalmával már megállapítottam, hogy egyáltalán nem köll térképismeret ahhoz, hogy az ember észre vegye a kerülethatárokat. Szemmel látható! Az utca egyik oldala ilyen, a másik meg amolyan: egységes szemléletmódnak és irányításnak alig tapasztalhatóak a nyomai. Az új rendszerben ez csak fokozódni fog, a “kettős többség” okán időnként össze-összeálló, alkalmi érdekcsoportok fogják ide-odarángatni a kormányrudat. Ráadásul a baltával törvényeket farigcsáló, cinikus hatalom vigyorogva még azt is kijelenti: ha a főpolgármester majd esetleg kéri hatásköreinek kibővítését (értsd: vétójog!), akkor arra a törvényhozási többség nyitott lesz. Persze, ha az a kérelmező az a főpolgármester lesz (Tarlós), akit ők elfogadhatónak tartanak. Ha pedig nem, hát dűljön-boruljon minden, s miközben Budapesten füstölögve leáll az utolsó metrószerelvény is, Hódmezővásárhelyen vidáman csilingel a vadiúj villamos (ami szakemberek szerint ugyan nem rossz ötlet, csak teljesen fölösleges).

  • Ha már metró és villamos! Debrecenben majdnem pont két hónappal ezelőtt állították üzembe a Kettes Villamost. A Fidesszel nem szimpatizáló, “cívisvárosi” kisebbség, nem véletlenül nevezi ezt a projektet “Debreceni Négyes Metró“-nak. Az első Orbán-kormány idejéig visszanyúló ígérgetés és tervezgetés során ugyanis sikerült kialakítani egy végtelenül ostoba nyomvonalat. Az évekig tartó kivitelezési huzavonából pedig elébb Demján cége lopott sokat, később pedig Mr. Húszszázalék érdekeltsége. A villamosnak hivatalosan az a feladata, hogy a centrumtól észak-nyugatra lévő két nagy lakótelepet, a Vén– és az Újkertet kösse össze a központtal, annak ellenére, hogy ezt a helyi buszjáratok eleddig is tökéletesen megoldották. Sőt, állítólag jobban! Egyik ottani ismerősöm azt mondta, korábban 20 perc alatt jutott el busszal az újkerti munkahelyétől a város vasútállomásáig. Ugyanez most és villamossal 40 perc, ugyanis a Spanyolországból(!) importált csilivili és baromi drága CAF-villamosok átlagsebessége, a rossz vonalvezetés okán, egy sétáló emberével azonosak! Ennek ellenére Kósa simán ráragasztotta erre a “városi tömegközlekedés fejlesztése” címkéjét, holott valójában csak propagandáról és korrupcióról volt szó.

Selejt nyüzsög itten selejt hátán. Mindegyiken ott fityeg egy-egy újbeszéles címke (“olcsóbb“, “demokratikusabb“, “megvédjük“), de igazából csakis a lopást (no meg a hatalmaskodást) szolgálják. Ámde még azt is milyen rosszul, hiszen ezek a tehetségtelenek már egy lenyúlást sem tudnak tökéletesen kivitelezni. Különösen azóta, hogy ez a felkapaszkodott dzsentri, akit csak “Lázárjánosminiszter” néven ismer az ország, az “Isten Után A Második” pozíciójába nyalta/ravaszkodta be magát.

Első, önálló bizniszeTrafik-mutyi” néven került be a honi történelemkönyvekbe. A minden polgári normát felrúgó, a piacot hatalmi önkénnyel újraosztó intézkedésre a fideszes újbeszél “A multinacionális cégek visszaszorítása, a hazai vállalkozások helyzetbe hozása” címkéjét ragasztotta fel, ámde valódi célja a pártcsókos “kisnemesség” lokális monopóliumokkal való kifizetésén kívül Lázár haverjának “Continental” nevű, hódmezővásárhelyi bagós cégének fellendítése volt. A persze Selejt itt is megbosszulta magát. A két nagy “Multi” (“BAT” és “Philip Morris“) egy esztendő alatt ugyan együttesen elbukott 46,5 milliárdos árbevételt, de a csókos Continental ebből mindössze 400 milliós pluszt kapott, azaz: kerekítve 2,2 százalékkal bővült a kasszája! Ez pedig valójában piacvesztés, mivel ugyanezen időszakban átlag 20 százalékos áremelkedés is történ!

Hová tűnt el a nagy bevétel? Hát nem a legális dohányforgalmazásba! Ezt a szerény becslések szerint is 60 milliárd forintot a Feketepiac volt szíves lenyelni, amelyik – hála Lázár “okosságának” – ma ismét reneszánszát éli egyrészt a csókosok kifizetése miatt egekig emelt árak, másrészt a hozzáférhetőség beszűkítése okán (A honi települések mintegy negyedében nincs trafik, ahol meg van, ott egymás szájába lógnak. Minálunk például az egyik sűrűn lakott, de “külvárosnak” számító terület 6 négyzetkilométere – azaz hatmillió négyzetméter – gyakorlatilag ellátatlan, míg az egyik belváros-közeli tér kb. 0,02 négyzetkilométerén – húszezer négyzetméter – öt áruda nyüzsög, mert a pártcsókos kisnemesség nem ért az üzlethez … sem!). Ez a helyzet pedig tovább fog romolni (a feketézők szempontjából meg javulni), lévén “a piac újraszabályozásának szükségessége” címkéjét viselő újabb Lázár-selejt két hete bezáratta a nyereségesen működni képes, a kisker-forgalom 17 százalékát adó, mintegy 200 olyan üzletet, melyek hipermarketekben, illetve benzinkutaknál telepedtek meg. A következményeket még én is meg tudom saccolni, pedig nem vagyok se az uborkafa tetejéig magamat felnyalt dzsentri, sem pedig ostoba, pártkinevezett, semmihez nem értő bürokrata.

  • Különösen megmosolyogtató (pontosabban: dühöngésre okot adó) volt az, hogy a Trafik-mutyi valódi hátterével nyilvánvalóan tisztában nem lévő WHO (az ENSZ egészségügyi szervezete) még érdemrendet is átadott ezért a Szeretett Vezetőnek! Mivel erre az alpárian hatalmaskodó, a legalapvetőbb polgári tisztességet és jogelveket figyelmen kívül hagyó, a rákosista államosításokra kísértetiesen emlékeztető, selejtes intézkedésre ráragasztották “a nemdohányzók védelme, a dohányzás visszaszorítása” címkéjét, a messzi New Yorkban székelő szervezet ezt komolyan el is hitte. Persze honnan tudták volna, hogy minálunk az ugyancsak felragasztott “az ifjúság védelme” címke, meg a sorozatos módosítgatások ellenére, százszámra vannak olyan árudák, melyek opálablakos bejáratai iskolák tőszomszédságaiban ásítoznak!

Mert ezek a pártcsinovnyikok tényleg nem értenek semmihez! A Maffia-állampárt Gazdasági Klánja hiába ötöl ki mostanság egy csimbókosan jó és vastagon zsíros üzletet (azaz lenyúlást), ha a Politikai Klán rokonai, a köz- és államigazgatás minden létező posztjait ellepő ismerősei, képtelenek jogilag is lepapírozni a bizniszt. Mert tudatlanok is és trehányak is.

A Kondagyűlésen viharos gyorsasággal áterőltetett Pakstum hatalmas üzlet a Maffia-állampártnak. A részleteket nem csak azért kezelik hétpecsétes titokként, mert ebből kiderülne, hogy a “Nemzeti Érdekért” (újabb címke!) harcias pitbullként acsarkodó (nyáladzó), omnipotens Főkormányzó rögvest palotapincsivé válik, mihelyst neki ki nem szolgáltatott, általa meg nem vehető, s nálánál hatalmasabb féllel “tárgyal” (lásd: a Pakstum így-úgy nyilvánosságra került részleteit!). Hanem azért is, mert igazából maguk sincsenek tisztában mindennel. Azt tudják, hogy a beharangozott 12 milliárd eurónál (minimum 3600 milliárd forint!) sokkal többe fog kerülni az egész “Paks II. Projekt” – ezt nem is bánnák, hiszen minél nagyobb a “keret”, annál többet lehet lopni, a cechet pedig úgyis a “szokásosak” állják! – , csak hát hogy ráragasztották erre az egészre a szokásos “olcsó” címkét is, iszonyú nehéz lenne “lekommunikálni” azt, hogy valójában baromi drága.

Ugyanakkor igyekezni is köllene a költekezés beindításával, mert nem csak Putyin Pajtás hitelezői “pobjedája” ketyeg, hanem a honi politikum és a gazdaság “csődórája” is. Sietni azonban azért nem lehet, mert a Politikaiak állambürokratái, a nagybüdös lopkodások és EU-ellenes szabadságharcolások közben, elfelejtették időben értesíteni (még most sem tették!) az Európai Bizottságot arról, hogy a 2003-as paksi “üzemzavar” során kiemelt sérült, de még mindig aktív fűtőelemeket hová fogják szállítani. Ezek ugyanis változatlanul Pakson gerjesztik a GM-számlálót, lévén a mindenféle pályáztatás nélkül a bővítésre kiválasztott Roszatom leányvállalata, a TVEL annak ellenére felejti itt a “cuccot” már tizenegyedik éve, hogy eredetileg 17 hónapot ígért! Márpedig amíg azok a fűtőelemek itt vannak, az Euratom-szerződés szerint nem lehet beindítani a projekt lényegét (építés), amíg pedig az EB nem győződött meg azok biztonságos és végleges elhelyezésről, a szállításról szó sem lehet. Az EB pedig addig semmit nem tehet, míg hivatalosan erről nem értesítik! (Plusbonus: a 2012-es! tripartit szerződés szerint az atomvonat Ukrajnán keresztül haladna, ott pedig ugyi legújabb Régi Jó Barátunk, Vlagyimír Valgyimírovics ippeg mostanság robbantott ki egy kisebbfajta háborút!)

Most itt toporzékol az egész Gazdasági Klán. Mert ugyan előttük tornyosul az az irdatlan pénzkupac, melyből teherhajószám lehetne lopni, de nem megy, mert a hülye Politikaiak elbaltázták az egészet. Ráadásul a fentebb már ismertetett “kondíciókkal” rendelkező Lázár alvezér, meg a mögötte vigyorgó Főnök fővezér (kinek elmeállapota közismerten “hanyatló”), a hatalmaskodó hülyeségükkel kirobbantották még a Médiaháborút is. Az igaz ugyan, hogy a jelenlegi “jogi környezetben” választásokat elbukni gyakorlatilag lehetetlen, de mi van akkor, ha a Retektévé tényleg hosszú háborúra rendezkedik be, s a Párt által eleddig elégedetten szemlélt, népbutító bulvárhíradói helyett valódi információkat kezd sugározni? Avagy – ami talán még fenyegetőbb! – mi van akkor, ha ugyanezen Lázár, meg a mögötte vigyorgó Főnök (kinek elmeállapota közismerten “hanyatló”) által, az ugyanilyen típusú pöffeszkedéseik okán bedugított EU-forrásokat nem sikerül időben felszabadítani? Akkor itt hamarabb fog összeomlani az egész kártyavár, minthogy a Retektévé néplázítása elérné a célját!

Szóval vannak itten gondok. Ráadásul egyre súlyosabbak. Foszladoznak az újbeszéles “címkék”, egyre több a Selejtek előállította selejt. Ezért meg már azok is pánikban vannak, kik négy esztendeje még azt hitték: nyeregben vannak!

… és ezt …

szendamondja!

Szolgálati közlemény: A “szendamondja” mától kezdve a következő hónap közepéig ritkábban fog frissülni. Ennek oka részben a Nyár, részben pedig az elmúlt két hónapban felgyülemlett kötelezettségeim teljesítése. Elnézést kérek rendszeres Olvasóimtól, de javaslom: időnként kattintsanak rám bátran! Az “Idő”-nél is bizonyítottan végtelenebb “Emberi Ostobaság” (nem is beszélve az egyéb “erényekről”!) még az Uborkaszezonban is fog annyi eseménnyel szolgálni, hogy ne álljam meg blogposztolás nélkül.

Mindenkinek kívánok kellemes nyaralást, az iskoláskorú hozzátartozóknak pedig gondtalan Vakációt!

szendam

Reklámok

3 hozzászólás on “Selejt és “Újbeszél””

  1. bubu64 szerint:

    Kedves Szendam!
    Neked is kellemes nyaralást és egyéb tevékenységet kívánok.

  2. bonhomme szerint:

    Épp az imént hallottam az M1-en a Szabadság tér ’89 című parasztvakítás aktuális reklámját.
    Mivel holnap lesz június 16-a, a Führer beszédéből emeltek ki egy részletet: “Senki sem hiheti, hogy a pártállam magától fog megváltozni!’
    Asszem, ezt a DK, vagy az Együtt sem találhatta volna ki ügyesebben. 😀
    Más kérdés, hogy ha levetkőzik a töketlenségüket, és felkapják, mit kap érte majd a felelős szerkesztő. Tán még ki is origózzák…

  3. Retrograd Saturnus szerint:

    Az “unortodox” “gazdaságpolitika” vagy inkább feudál-klerikális rablógazdálkodás valóban megbukott és egyre kétségbeesettebben igyekeznek kihúzni az önkormányzati választásokig az államcsőd bejelentését. A nagy keleti kecsegtetők (Kína, Oroszország, Irán, stb.) már tisztában vannak ezzel és egyáltalán nem sietnek, hogy ígéreteiket pénzben folyósítsák. Egyszerű oka van ennek, a gazdasági összeomlás lehetősége nullára devalválja minden politikus ellenígéreteinek értékét, dacára bármilyen “jogi” bebetonozásnak. Nagy baj, hogy csak annyi maradt meg a fejükbe vert vulgármarxismusból, hogy “a jog az uralkodó osztály törvényerőre emelt akarata”, az meg, hogy “a gazdasági alap határozza meg a felépítményt” már kiesett. Pedig, saját értéküket csökkentették azzal, hogy az országukat tönkretették. Ha ugyanis kirúgom a megélhetésből a nép több, mint felét, akkor az országom is töredékét éri. Ha tönkreteszem a működő cégeket és helyükbe állami pénzszivattyúkat teszek, ugyanez történik. Ők mindkettőt meglépték, ezért sikerült kivágniuk maguk alatt a fát. Szerintem már dől. Vigyázat!


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s