Cián

Sírva mulat a magyar!” – mint tudjuk, vicceink pedig többségükben “kesernyések”. Bár tegnap (vasárnap) óta tömény “epe” vagyon a számban és nagyon, de nagyon pesszimista vagyok, még is meg tudott nevettetni engem ma valaki!

Vasárnap reggel, amikor még az én Legkedvencebb Családom valamennyi tagja azt a bizonyos “lóbőrt” húzta, felcihelődtem és elmentem szavazni. Abban a reményben, hogy igazából “savazni” fogok, azaz: hozzájárulok ahhoz, hogy kipucoljuk Magyarországból ezt a velejéig rothadt és cinikus társaságot. … Rajtam osztán nem múlott a dolog, megtettem, amit az állítólagos Haza elvileg megkövetelt.

Úgy másfél órával később a kezem alá került egy még rendkívül ifjú (idén tölti be a harmincadikat!) ember, aki bár magfizikus és mostan írja a doktori disszertációját, mégsem “elvont”, tehát elméleti ember, sokkal inkább két lábon áll a földön. Miközben kíméletesen bár, de hatékonyan kijavítgattam rajta mindazt, ami hibát Természet Ősanyánk, illetve ő maga okozott önmagának, megkérdeztem tőle: szerinte mi lesz a választások végeredménye, miként fogja majd a beérkező adatokat nyomon követni és mire vagyon felkészülve?

Kedves, ifjú és roppant okos barátom közölte: természetesen az interneten fogja nyomon követni a szavazás eredményeit, lévén nem ismer olyan televíziós adót, melynek műsorában majd ne, önmagukat “független értelmiségieknek álcázó rendszerszolgák osztanák a nekik is kevés észt“, megmagyarázván a Társadalom aktív kisebbsége által tanúsított “nettó idiotizmust“, mint “választói bölcsességet“.

Osztán elmondta azt is, hogy a végeredmények végső közlése alkalmára ő egy egészen sajátos módszer szerint fog felkészülni. A (hangsúlyozottan) bal keze ügyébe odakészít egy behűtött, minőségi pezsgőt, a (hangsúlyozottan) jobb keze közelébe pediglen egy adag ciánt. Az eredményektől függően pedig – valamikor éjfél után – vagy Balra, vagy Jobbra fog nyúlni.

Osztán történt, ami történt. Az Eredmények azt eredményezték, hogy kénytelen voltam belátni: az állítólagos Haza mintegy 40 százaléka nettó leszarta a saját jövőjét, a maradék 60 százalék több mint 60 százaléka pedig vagy fasiszta, vagy náci. Én pediglen, aki eme előbbi 60 százalék “maradék” 40 százalékához tartozom, aki három, felcseperedő fia jövőjét féltve életemben először egy “szocira” szavaztam (mert ezt adta nekem az Egyesült Ellenzék), mégsem a Társadalom egy aktív kisebbsége által elképzelt Jövőt szolgáltam. … Mea culpa, mea maxima culpa!.

Osztán ma reggel küldtem is egy sms-t az én kedves és ifjú magfizikusomnak (aki a doktori disszertációját írja … nem a “szokásos”, tehát a fideszesen schmittelős módon!), amelyben az állt, hogy “Cián?

Mire a válasz:Túl az ÓperenCIÁN! … Ottan vagyon a Remény!“.

No, ezért szeretem ezt az ifjú magfizikust (aki a doktoriját írja és nem a szokásos, tehát fideszesen schmittplagis módon)! Mert vasárnap után is képes volt még engem megnevettetni!

… és ezt …

szendamondja!

One Comment on “Cián”

  1. bonhomme szerint:

    Íme az Első Választási Csalás Utáni bonhomme-izmus:
    Kétharmad
    .
    Viktor, magunk között valld be: rezgett a léc!
    Tartottál tőle, hogy most a pokolra mész!
    A hallgatag többség elgondolkoztatott:
    “Lehet, leváltanak, s azt mondják, jónapot?”
    .
    Te bukott diktátor, mi lett volna veled,
    ha nincsen titokban másik útleveled?
    Ha nem húztad volna el a becses beled?
    Lázár Jankó együtt pucolt volna veled?
    .
    Emlékszem, két éve rossz formáját hozta:
    szakállas volt, mint egy iszlám terrorista.
    Hová szól a passzport? Szaúd-Arábia?
    Dél-Amerika, vagy Bissau-Guinea?
    .
    Hol parkolnak most a lopott milliárdok?
    Hol vár a magyar nép vagyona tirátok?
    Tárt karokkal várnak kínai triádok?
    A választás előtt hogy szólt az imátok?
    .
    “A nép haragjától ments meg Uram, minket?”
    Még nem úsztátok meg: felhúzhatjuk mindet
    a Nagyvezírtől a Kövér Házmesterig…
    Futhattok akár a Fekete-tengerig!
    .
    Vologya cár biztos tárt karokkal várna;
    lehet, el is nyelne valami mély tárna,
    s törhetnéd a követ, moshatnál aranyat,
    amíg el nem fonnyad elhízott valagad!
    .
    Nem te mondtad, hanem Al Capone, de tény:
    “Tömérdek bánattal jár a rivaldafény.”
    Nem úsztad meg, csupán haladékot kaptál:
    előbb-utóbb megbuksz, s vár reád a “kaptár”!
    .
    A világ kereke csak előre forog,
    és akadnak jócskán bukott diktátorok.
    Egy év sem kell, s te is közéjük tartozol;
    milliárdokat hát hiába halmozol.
    .
    Egy árva fillér sem száll majd sírba veled:
    megúszhatnád, ha most húznád el a beled!
    Úgy jársz majd, mint Villon, ha utolér a vész:
    a nyakadon érzed, hogy segged mily nehéz.


Vélemény, hozzászólás?

