Mégis ki ez az Orbán?

Az elmúlt bő két évtizedben találkozott-e már bármelyik Olvasóm olyan kérdezőbiztossal, aki valamelyik vezető, magyar közéleti személyiség emberi és politikusi minőségéről alkotott véleménye után érdeklődött volna? … Nem? Hát én sem, így most – a magam szerény eszközeivel – igyekszem pótolni e hiányt.

Várkonyi Tibor, a Népszava kolumnistája, a ma megjelent jegyzetében beszámol arról, hogy a “Le Parisien” című francia napilap nemrég egy közvéleménykutatást rendelt meg annak felmérésére, hogy a gall választók miként vélekednek az egyik vezető, párizsi politikusról. A “szenvedő alany” Jean-François Copé, a klasszikusan jobboldali “UMP” (amelyet nagyon durván “az ottani Fidesz“-nek lehet nevezni) nevű párt jelenlegi elnöke volt, aki a mozgalmon belül Nicolas Sarkozy választási bukása után vette át a hatalmat. Nos, ez a jóember az említett kutatás eredményeit valószínűleg nem tette ki az ablakba (annál inkább a “Le Parisien”), lévén abból az derült ki, hogy a megkérdezettek elsöprő többsége mélységesen lesújtó véleménnyel van az ő emberi és politikusi tulajdonságairól.

Hát igen. Ez Franciaország, ilyenek a franciák! – gondoltam magamban, osztán kezdtem egy kicsit tanakodni. Tanakodni azon, hogy az úgynevezett “Rendszerváltás” óta jelent-e meg valaha is bármelyik magyar sajtóorgánumban ehhöz hasonló felmérés, azaz: megkérdezték-e (merték-e) a közvéleménykutatók bármikor is a választókorúakat arról, hogy miként vélekednek egyik-másik vezető, közéleti személyiség emberi és politikusi mivoltáról?

Bevallom őszintén, nem emlékszem ilyesmire, s ez valószínűleg nem annak következménye, hogy alig 46 esztendősen az aggkori szenilitás jelei mutatkoznának rajtam. Ezért osztán úgy gondoltam, mi lenne, ha ezt a tátongó űrt én, itt és most bepótolnám? Hiszen rendelkezésemre áll a WordPress, mint blogportál és az azzal együttműködő, internetes szavazatszámláló rendszer, a Polldaddy (ezúton is köszönet “nekik”!).

Mivel jelenleg Orbán Viktor az a (… khm …) politikus, aki a leginkább befolyásolja hazánk mindennapjait, vele szeretném kezdeni ezt a (hangsúlyozottan “nem reprezentatív”!) véleménykutatást. Mielőtt azonban bárki nekiugrana a dolognak, szeretném felhívni a figyelmet: mindenkinek csupán egyszer van lehetősége végigkattintgatni a válaszokat! (Elnézést, ha kifelejtettem volna valamelyik jellemző tulajdonságot!)

Mivel a Várkonyi Tibor által említett, “Le Parisien”-féle felmérésben az is szerepelt, hogy a franciák szerint ki lenne Copénál alkalmasabb az UMP elnöklésére, hát én is feltenném ugyanezt a kérdést, de ezúttal a jövőévi magyar miniszterelnök-jelöltség szempontjából (is). Kizárólag olyan személyiségek neveit fogom felsorolni, akik bevallottan “jobboldaliak”, s bár most is mindenki csak egyszer kattintgathatja végig a listát, ezúttal van lehetőség “egyéb név” megjelölésére is (az “Other” után köll beírni a javaslatot!).

A véleménykutatás mától egy hétig “él”. Kíváncsian várom az eredményt, s gondolom: nem én vagyok az egyetlen! Kellemes “szórakozást”(?) minden kedves Olvasómnak, Barátomnak és Köztársamnak!

szendam



Hozzászólás