Szárnyaló képzelet – szarnyaló valóság

Tegnap délután újabb bizonyítékát kaptam annak, mennyire igaz a blogom mottójául szolgáló (csonkán idézett) einsteini bonmot. Ma meg arról, hogy azt ki köllene egészíteni a “pofátlanság“-gal is!

Történt egyszer, úgy bő két esztendővel ezelőtt, hogy egy bizonyos “Orbán Viktor” nevű egyén tokkal-vonóval, mindenféle fullextrával felszerelt Magánhomokozót (akkor még “Magyar Köztársaság“) kapott ajándékba mintegy 2,7 milliónyi honfitársától … a sajnálatos módon bezárt OPNI holtig tartó “hotel-” és “pszicho-wellness-” szolgáltatásai helyett (lásd: a magyar nép történelmileg bizonyított bölcsessége!). Ezt ő egyebek mellett azzal hálálta meg (ugyanezeknek, s mindenki másnak is), hogy “jobbkezének” nevezte ki a “Matolcsy György” néven mintegy hat évtizede Isten magyar ege alatt létező pasast, aki így, a köznép (meg a szakma) számára teljesen ismeretlen érdemei okán, szintén ajándékba kapta egy komplett ország gazdaság- és pénzügypolitikájának irányítási jogát, s hogy eközben azért ne csak  unatkozzon, “Nemzetgadasági Minisztérium” néven egy saját, takarítónővel és államtitkárral teljes mértékben felszerelt Játszóházat is berendeztek a számára. Ő pedig ezt azzal hálálta meg, hogy bő 27 hónap kemény és kitartó munkájával elébb “visszarántotta” az országot “a gazdasági és pénzügyi csőd szakadékának széléről” (pedig már éppen kimászott volna!), majd annak lakosait a “recesszió” és az “infláció“, azaz a gazdasági-pénzügyi szabadesés gyönyöreiben is részesítette.

A rossznyelvek szerint az ország élén álló, önmaga nagyszerűségének tudatától majd’ szétdurranó “Führer und Kanzler” csakis azért csinált főközgazdászt ebből a ránézvést is “széleslátókörű”, de (joggal) fel nem ismert szakzseniből, hogy míg mindenki ezen alak irgalmatlan ostobaságai fölött lamentál és szörnyülködik, addig vitéz Alcsúti Homályos, továbbá Barátai és Üzletfelei vígan úszkálhassanak a közpénzzel töltött medencében. Ebben lehet is valami, hiszen egyrészt ezen, egyáltalán nem EU-szabványos “medencének” eszméletlenül nagy a “vízvesztesége” – tehát abban nem “elszivárgás“-ról, hanem “pénzmagömlés“-ről van szó! – , másrészt úgy tűnik, hogy ezen “pool“-on belüli dévajkodást már a Főszakzseni is megirígyelte. Mivel azonban neki ugye “széles” a látóköre, ő már egy komplett “Kárpát-medencé“-ben szeretne “együttműködni” az abban így-úgy pancsikoló/dagonyázó népekkel. Mindezt pedig úgy, hogy elképzelése szerint Magyarország, pontosabban ő, mégpontosabban pedig “Ő” (no, ki lehet az?!) lenne az “úszómester“.

Én most különösebben nem szeretnék foglalkozni azzal a “dolgozattal”, melyet a “Matolcsy Játszóháza“, azaz az NGM tett közzé tegnap délután. Aki akarja, van (még) az ilyesmihez elegendő türelme és az (“montipitonos”) abszurdhumor iránti érzéke, az elovashatja az index.hu beszámolóját, de akár a teljes anyagot is (utóbbit csakis Daedalon kézügynél tartása esetén ajánlom!). Még azzal sem foglalkoznék nagyon, hogy e netto-elmebajos “terv” elnevezésével (Wekerle), sikerült ismét meggyalázni a magyar történelem egyik jeles személyiségét (Széchenyi gróf után!). Sőt, még azzal sem, hogy e soha meg nem valósuló, papírtigris-terv végrehajtásával már miniszteri biztost is megbíztak Radeczky (jé! – egy labanc!) Jenő, a Fejér (jé! – minő véletlen!) Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnökének “személyében”. Sokkal inkább az érdekelne, mert ezzel a “Wekerle-terv” 25 oldalának egyikén sem lehet találkozni, hogy ugyan miként akarja rávenni Orbánmatolcsy arra a Kárpát-medence népeit, hogy a Felkapaszkodott Alcsúti fővezérségének, meg Terpesz Sam fősámánságának vezérlete alatt, illetve a “magyar szupremácia” elismerése mellett, a honihoz hasonlóan ázsiai bérekkel fizetve és ázsiai jogokkal felruházva állítsa saját munkavállalóit “a magyar gazdasági növekedés érdekeinek” szolgálatába?! Egészen pontosan: ugyan mi késztetné arra egy, mondjuk szlovákiai munkavállalót, hogy  kínai kollégájához hasonlatosan heti 60 órán át, 0,25$ órabérét húzza az igát csakis azért, hogy Magyarországon az Orbánsimicskademjáncsányik még gazdagabbak legyenek? Ja, hogy erről Matolcsy szerint megalapozott tanulmányok léteznek? Hát igen, például ez itten! … Szegény Gyurci! Szar lehet egyedül lenni egy fel nem ismert (és kellően nem kezelt) zseinalitással!

 Miközben Matolcsy még csak keresi, a Kárpát-medencén belüli, de határokon átnyúló együttműködés lehetőségeit, addig ezt idehaza az ország legjelentősebb és legkiemelkedőbb EP-képviselője, Deutsch (Fürelise) Tompyka már meg is találta, ráadásul többségében határainkon belüli önkormányzatokkal. Tette ezt úgy, hogy létrehozott egy “Hét HatárHatáron Átnyúló Önkormányzati Szövetség a Kárpát Medencében elnevezésű egyesületet, melynek elnöke meglepő módon ő maga. Ennek számos önkormányzat a tagja, így például a budapesti is, így nem csoda, ha személyesen Tarlós Pémester a társelnök. Nos, ez a “köz(gép?)hasznú” egyesület a tavalyi beszámolója szerint 6,3 milliós tagdíj-bevétel mellett (ebből 2 milla volt Budapest befizetése) 12 milliós állami támogatást is kapott … amelyből 3,2 millát a faszsetuggya mire költött. No ez a Dajcsos Közhasznú a nepszava.hu tudósítása szerint pályázatfigyelési és -értesítési szerződést kötött Erzsébetváros önkormányzatával, egy “kölökihordásnyi” (9 hó) időre, összesen bő 2 milláért. No, azt még pontosan nem sikerült kideríteni, hogy mégis mijafaszt is köll csinálnia(?) a havi 233 ezerért Deutschnak a nem is egyesületi tag önkormányzat részére (“Vattamány“, fidesznyik polgármester ősmagyarságát bizonytandó remélem hamarost átkeresztelkedik “Nemezmény“-nyé!), de ez nem is lényeges. Az már azonban sokkal inkább, hogy Tompy, csak hogy közpénzhez juthasson, már mindenféle szarnyalásra is képes. Emlékezetes eset volt, hogy a Népszaporulat Avatott Bajnoka, a “magot” önzetlenül bármiféle “termőtaljba” bármikor elhinteni hajlandó Szépfiú egyszer már megbukott azon, hogy csak azért jelentkezett be hódmezővásárhelyi lakosnak, hogy a Budapestig tartó útra is elszámolhasson 5-10 eurónyi plusztérítést!

Ez tehát a “Nemzeti Együttműködés Rendszere“: Matolcsy “szárnyal” és ír, Deutsch “szarnyal” és számláz. Brávó, gratulálok! … azoknak, akik szerint ez így még mindíg “rendben van”! Nekik majd elküldjük a Mi számlánkat!

… és ezt …

szendamondja!

19 hozzászólás on “Szárnyaló képzelet – szarnyaló valóság”

  1. Wolffie szerint:

    Tényleg érdekelne az, hogy miképpen is képzelik el a Wekerle terv működését?
    Hogyan is gondolják befolyásuk alá vonni a határainkon kívüli, de medencebeli gazdaságot?
    Szívesen venném, ha valaki felokosítana, mert ezt valahogy nem találom az anyagban, és valamiért nem értem ennek módozatait. Hátha más már tudja….:-) Ne hagyjatok bután meghalni!:-)

    • bonhomme szerint:

      Wolffie,
      abból indulj ki, amiből ők, hogy ti. 2×2=5. Ha elfogadod a téves alapfeltételt, onnan levezetve minden logikus.
      Egyébként nyilván abból a narancsgőzös elképzelésből indulnak ki, hogy mindenki csatlakozni akar a magyar sikertörténethez, és végül az egész világon elterjed a matolcsysta métely. 🙂

      • szendam szerint:

        Kedves “bonhomme”!
        Két bölcs mondás jutott az eszembe!
        1.) Az, hogy mi a “normális” és mi az “őrültség”, mindíg és csakis a létszám dönti el!
        2.) A “szentembert” az “őrülttől” csakis az különbözteti meg, hogy míg a “szentember” azt hiszi, hogy Isten szól hozzá, addig az “őrült” válaszol is.
        Üdv! szendam

    • szendam szerint:

      Kedves Wolffie!
      Hát persze, hogy nem találod az “anyagban” a kérdéseidre adandó válaszokat! Az “anyagnak” ui. nem is ez a célja, pusztán a “létezés” bizonyítása!
      Megjegyzem: egyáltalán nem vagyok hajlandó elhinni, hogy a kérdéseid “komolyak” lennének! 😉
      Üdv! szendam
      Ps.: pár perccel ezelőtt közzé tettem egy újabb posztot! … Hofival súlyosbbítva! … papírzsebkendőt (min 10 db.) előkészíteni! 😀

      • Wolffie szerint:

        Kedves Szendam!
        Jó volt a sejtésed, valóban nem komolyan kérdeztem. Annó, még két évvel ezelőtt előfordult, hogy komolyan foglalkoztam az akkori gazdasági agymenéseikkel, de az eltelt idő alatt megtanultam, hogy annyira sem lehet őket komolyan venni, mint a zenebohócot a Nagycirkuszban. Tehát elfogadható magyarázatnak tartom azt, hogy az anyag célja a puszta létezés bizonyítása. Mint a korábban kiadott növekedési tervük, amely nem volt egyéb, mint nyolcvan oldalas habos-zsabós vágyálom. Annyi a szerencsénk, hogy ez a legújabb rövidebb.:-)
        Üdv,
        Wolffie

      • szendam szerint:

        Kedves Wolffie!
        Ha az a bizonyos “Növekedési Terv” pusztán egy nyolcvanoldalas, “habos-zsabós” vágyálom lett volna …! De nem (csak) az volt, hanem egy őrült manifesztuma! Akárcsak ez a mostani.
        Tudod nekem erről a “Piszkos tizenkettő” c. film azon jelenete jutott az eszembe, amikor a “hadműveletet” ismertetik az erre “önkéntesként” kijelölt Reisman őrnaggyal. Reisman megjegyzi: “Mivel szerintem azért vagyunk itt, hogy megnyerjük a háborút, talán nem kéne közzé tennünk, hogy a hadvezetőségünkben közveszélyes őrültek is vannak!”. … ez már csak azért is jutott az eszembe, mer itten ugyan egy valamiféle “szabadságharc” folyik! 😦 … Nicht war?
        Üdv! szendam

  2. bonhomme szerint:

    Na, közben megszületett a – feltehetően – végső változata a tegnapi agyszüleményemnek:

    Ha én bárki lennék

    Ha én Viktor volnék, mindig csak drogoznék,
    A való világtól totál elszakadnék.
    És ha egyszer engem bárki megkokizna,
    Meglepetéstől a szemem tágra nyílna.

    Ha én Führer volnék, népszerűtlen lennék,
    Az egész világon páriává válnék,
    Üres tekintettel átnéznének rajtam,
    Diplomáciából már megint megbuktam.

    Ha én Kövér volnék, csak bajuszra gyúrnék,
    A volt elvtársakkal büdös bunkó lennék.
    És ha a suttyóság már annyira fájna,
    Kampányolni mennék Transylvániába.

    Ha én Tompi volnék, picsaszájú lennék,
    Twitteren, írásban bárkit lefaszoznék,
    Az sem lenne jobb, ha kinyitnám a pofám,
    Kuplerájvizitből írtam a diplomám.

    Ha én Lázár lennék, rögtön feltámadnék,
    Még a WC-re is Audival járnék,
    Néhány milliárdért örömmel mutyiznék,
    Naponta akár száz indítványt beadnék.

    Ha én Semjén volnék, mindig imádkoznék,
    Fagyott kutyaszarnál is keresztet vetnék,
    Védett madarakra ráfognám a puskám,
    Mem tudom, ha látna, mit szólna apuskám.

    Ha én Gabi volnék, SelmeCziki lennék,
    Szoláriumbarnán bármit elhazudnék,
    És ha az ellenzék lódításon kapna,
    Ott a kiflim csücske, azt is bekaphatja.

    Ha én Nyerges volnék, oligarcha lennék,
    Simicskával párban közpénzeket nyúlnék,
    Ezermilliárdok átfolynának rajtam,
    Akkor lennék boldog, ha mindent elloptam.

    Ha én Gárda volnék, mindig masíroznék,
    Árpádsávos zászlót fennen lobogtatnék,
    S ha be lennék tiltva, magasról leszarnám,
    Úgyis fasizmus van, megvéd majd a gazdám.

    Ha én tapló volnék, fideSS-re szavaznék,
    Bármit hazudnának, én mindent elhinnék,
    És aki ellentmond, lekommunistázom,
    Mert Viktornál nincs jobb az egész világon.

    Ha ma Tolcsy volnék, unorthodox lennék,
    Magyar tündérmesét vizionálgatnék,
    És ha nem válna a jóslatom valöra,
    Keresztben pislognék a recesszióra.

    Ha kezelve volnék, ártalmatlan lennék,
    Országomban többé rombolni nem tudnék,
    Mindenki jól járna, (ha) begyógyszereznének,
    S emléke sem volna már a feritélnek. (fairytale-nek)

    Ha én magyar volnék, nem otthon kuksolnék,
    Százezredmagammal utcára vonulnék,
    Addig tüntetnék, míg megbukna a kormány,
    S menne mind Nürnbergbe, de legfőképp Orbán.

    Ha én ország volnék, köztársaság lennék,
    Határomon belül fasizmust nem tűrnék,
    Demokrata erők mind teret nyernének,
    S nem lennék játéka minden csőcseléknek.

    Kekec Bónusz Verzió:

    Ha Matolcsy lennék, soha sem hazudnék
    csak a tündérmesék világában járnék
    Közben persze megy a gazdaság tropára
    Én pedig tankönyvek fekete lapjára.

    Gumiszobában már ártalmatlan volnék
    Országomban többé rombolni nem tudnék
    Mindenki jól járna, ha begyógyszereznének,
    S emléke sem volna már a fairytale-nek.

    • szendam szerint:

      Kedves “bonhomme” (és “kekec”)!
      Nem csak nagyon jót szórakoztam a literatúrai konverziótokon, de örömmel állapítottam meg, hogy ez a kis “szendamondja-minifórum” már nem csak közéleti eszmecserék “színhelye”, de “irodalmi net-kávéházzá” is vált! … És ez nekem nagyon, de nagyon tetszik! 🙂
      Üdv Nektek! szendam

      • bonhomme szerint:

        Kedves szendam!
        Örülök, hogy örülsz (Örülünk, Vincent?).
        Feltettem az AN-re is, kíváncsi vagyok, mikor nyúlja le “harunalrasid”.
        Egyébként hova lehet még gond nélkül elposztolni? Nekem ne jöjjenek ezek a fatökű TEK-esek! 🙂

      • szendam szerint:

        Kedves “bonhomme”!
        Az egészen jóra formált “szösszenetedet” bármelyik blogon csakis kommentként teheted közzé. Az “ellenszék”-et én azért próbálnám meg a helyedben, hogy “harunalrasid”-ot megelőzd (bár baromira “belterjes” az az oldal). Ezen kívül próbálhatod még a “vincentet” ( http://orulunkvincent.blog.hu ) is, de nem hiszem, hogy ott különösebben fogékonyak lennének rá. A “Varánusz”-t ( http://varanus.blog.hu )azonban mindenképpen megpróbálnám, ahogy a “Neonbagoly”-t ( http://bagolyfeszek.nolblog.hu ) is. Még talán figyelmedbe ajánlanám “PuPu”-t ( http://bolcspupu.blogspot.com ) is.
        Ámde mi lenne, ha itt a “WordPress”-en (a hu.worpress szájton) nyitnál Magadnak egy blogot, mint saját irodalmi műhelyet? He?!
        … és ezt … szendam komolyan kérdezi!
        Üdv! szendam

      • bonhomme szerint:

        Kedves szendam!
        Gondoltam már rá, hogy nyitok egyet, de még nem fajult tetté.
        Mi kell hozzá?
        Múltkor már majdnem kommenteltem is valamelyik blogon, csak regisztrálni kellett, meg várni a jóváhagyó üzenetre. Ma már biztos ott figyel a nem-az-én-postaládámban (mert nem vagyok paranoiás, csak óvatos) 🙂

      • szendam szerint:

        Kedes “bonhomme”!
        A guglin kersd meg a “hu.wordpress”-et, avagy csak kersd ki a “wordpress.com”-ot! “Magyarul” is beszél, ráadásul szinte bolondbiztos! Tavaly szeptemberben, a magam számítógép/nethülye tudásom alapján is el tudtam indítani náluk a magam blogját.
        Ja! A WordPress “szannamária”- és “TEK”-mentes! … tapasztaltam!
        Ha sikerült a dolog, küld meg nekem egy kommentben a website-címedet! Én azt továbbítom Bartus Lacinak, s ha méltónak talál rá, fölteteti a Te blogod címét is az AN “sidebar”-jára … ahogyan az enyémet is!
        Üdv! szendam
        (Ps: bocs a késői válaszért! … “egyéb” megélhetési dolgok jöttek közbe)

      • bonhomme szerint:

        Ja, és az “vincenten” vannak versek, onnan másoltam ki Aranyosi Ervint is, amit múltkor megosztottam nálad. Más kérdés, hogy az volt a legcsúcsabb, a többi költő nem nagyon jeleskedett a magyar nyelv magas művelésében, úgyhogy pár mű után abbahagytam a versolvasást.

      • bonhomme szerint:

        Ááá! “A – feltehetően – végső változat”, írtam tegnap, de ahogy újra meg újra átolvasom, azért bukkannak fel újabb ötletek. Szerintem a régi, igazi költők is ezt csinálták, forgatták az agyukban a versszakokat, csiszolgatták, hogy végül süssön a vers, ahogy kell. Gajdart idézve a Timur és csapatából: “…vason és betonon keresztül egyenesen a szívbe találunk.”

        Ha én tapló volnék, fideSS-re szavaznék,
        Bármit hazudnának, én mindent elhinnék,
        És aki ellentmond, lekommunistáznám,
        Házioltáromnál a Viktort imádnám.

        “Mert Viktornál nincs jobb az egész világon.” Bántott ez a sor, még akkor is, ha fideSS-tapló szájába adott szavakról van szó. Így viszont már – úgymond – helyükre kerültek a dolgok.

    • bonhomme szerint:

      Kedves szendam!
      Letöltöttem a wordpress 3.4.1-hu-t, de nem látom, mit kéne elindítanom, hogy végül legyen ott egy site-om.

      • szendam szerint:

        Kedves “bonhomme”!
        Bocs’, hogy csak most válaszolok. A helyzet az, hogy én legalább annyir hülye vagyok az egészhez, mint Te. Anno külső segítséggel és némi “hályogkovácsolással” sikerült összehoznom azt, amit ma Te is olvashatsz. Jelenleg csupán annyit tudok Neked ígérni, hogy kersek neked egy tapasztalt és hozzáértő WP-bloggert, aki majd “felhomályosít” Téged az alapokról. Engedelmeddel megadom neki az én “admin.” oldalamon megjelenő email-címedet … persze csakis akkor, ha megbízhatónak ítélem az illetőt! Ám ha úgy gondolod, hogy ezt ne tegyem, holnap délutánig várok a rekommentedre!
        Üdv! szendam

  3. kekec szerint:

    Wollfie
    Semmi együttműködés ehhez nem kell! Egyszerűen összeadják a mi recessziós adatunkat az ő fejlődési adataikkal, az ő munkahelyteremtéséből levonjuk az itthoni munkahelyvesztéseket: és átlagban máris nulla fölött vagyunk! Így lesz 2 év alatt 1,5 millió új munkahely: “NAGY”Magyarországon. Hogy itthon ebből csak a mínusz lesz – kicsire nem adunk, mi tündérmesében élünk.
    Egyébként ma áterőltette a 4 fidesznyik tag az MNB Monetáris tanácsában a 0,25 %-os kamatcsökkentést. Gyengült is ettől estére a forint vagy 1-1,25 %-ot. Tehát rosszabbul állunk, mint előtte! Ez a fránya világ nem akar a tündérmesékre hasonlítani. Tudod: csiribi-csiribá, hipp és hopp!

    • Wolffie szerint:

      Köszönöm Kekec!
      Erre nem is gondoltam.:-)
      A 25 bázispontos kamatcsökkentés az állampárti vezetés régi nagy álma volt. Ezzel akarnak üzenni a piac részére, hogy itt minden rendben van. Valamiért nem megy ki a fejemből a Barclays Capital azon elemzése, miszerint a EURHUF kereszten 350-es középárat várnak év végére. A végén még bejön nekik, erről gondoskodik a kormány.
      De bízom benne, még mindíg, hogy talán felébred a nép az álomból. Nagy szükség lenne már erre.
      Üdv,
      Wolffie


Vélemény, hozzászólás?

