Akikre büszkék(?) vagyunk!

Káder Janó és a Bajuszkirály ma (2012. aug 20.) érdemrendeket osztogatott. Nem várom el minden kitüntetettől (pláne nem Gera Zoltántól), hogy egy picit nézze már meg: kiktől kapja, kik osztják és miért?! A money az Nagyúr, pláne a fölötte (minden fölött) diszpozáló Legfelsőbb Úr (cca. 160 cm.!)

Tehát a kitüntetettek:

 

A Magyar Érdemrend nagykeresztjét életművéért Jókai Anna Kossuth-díjas író, esszéista vehette át.

 

A Magyar Érdemrend középkeresztje a csillaggal (polgári tagozata) kitüntetést Falus András Széchenyi-díjas immunológus, az MTA rendes tagja, a Semmelweis Egyetem Genetikai, Sejt és Immunbiológiai Intézet egyetemi tanára, Fónagy János volt miniszter, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, fideszes országgyűlési képviselő, Gera Zoltán színművész, érdemes és kiváló művész, Horváth Tihamér, a Kehida-Termál Kft. és a Horváth-Ép Kft. ügyvezető tulajdonosa, Michelberger Pál az MTA rendes tagja, Széchenyi-díjas gépészmérnök, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem professor emeritusa, Sípos Ete Álmos nyugalmazott református lelkipásztor és Tőkés István református lelkész, egyházi író, teológiai professzor kapta.

A Magyar Érdemrend középkeresztje a csillaggal (katonai tagozata) kitüntetést Benkő Tibor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar vezérkari főnöke vette át.

A Magyar Érdemrend középkeresztjét (polgári tagozata) Adamik Tamás, az MTA doktora, az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) Bölcsészettudományi Karának professor emeritusa, Balassa Sándor Kossuth-díjas zeneszerző, kiváló művész, Béres József vegyész, a kémiai tudomány kandidátusa, a Béres Gyógyszergyár Zrt. elnöke, Bodó Sándor, a Budapesti Történeti Múzeum főigazgatója, Hadlaczky Gyula Széchenyi-díjas genetikus, az MTA doktora, az MTA Szegedi Biológiai Kutatóközpont Genetikai Intézet tudományos tanácsadója, témacsoport-vezetője kapta.

Ugyancsak ezt az elismerést vehette át Kocsis Fülöp, a Hajdúdorogi Egyházmegye Püspöki Hivatalának megyés püspöke, Kondor Katalin újságíró, Kovács István, a történettudomány kandidátusa, József Attila-díjas író, költő, műfordító, Lator László, Kossuth-díjas költő, műfordító, irodalomtörténész, Náray-Szabó Gábor kémikus, az MTA rendes tagja, az MTA könyvtárának főigazgatója, egyetemi tanár, Papp Gyula Széchenyi-díjas farmakológus, az MTA rendes tagja, a Szegedi Tudományegyetem Általános Orvosi Karának professor emeritusa, Schlett István politológus, a politikatudomány kandidátusa, az ELTE Állam- és Jogtudományi Karának professor emeritusa és Serfőző Simon, József Attila-díjas költő, író, szerkesztő.

Ugyanezt a díjat kapta Szoboszlai Sándor Jászai Mari-díjas színművész, kiváló művész, a Veszprémi Petőfi Színház örökös tagja, aki helyett fia, Szoboszlai András vette át. Csaba László, az MTA levelező tagja, a Közép-európai Egyetem tanszékvezető egyetemi tanára, Hermann Róbert, az MTA doktora, történész, a HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum parancsnokának tudományos helyettese és Spányi Antal, a Székesfehérvári Egyházmegye megyés püspöke később veszi át ezt a kitüntetést.

A Magyar Érdemrend középkeresztjét (katonai tagozata) Kovács József altábornagy, a Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálat főigazgatója vette át.

Kérdésem: “Miért köllött ilyen sokáig varnia a plecsnire Fónagynak és Kondornak?” … ejnyebejnye!

… és ezt …

szendamondja!

28 hozzászólás on “Akikre büszkék(?) vagyunk!”

  1. bonhomme szerint:

    Akikre büszkék vagyunk… És akikre nem?
    A déli hírekben csak hallgattam, milyen orbitális böszmeségeket böffentenek fel legkisebb nagyjaink egy ilyen jeles állami ünnepen. Meg is fogalmazódott bennem néhány különbség, mondjuk I. István és Orbán között: előbbiből csak a Szent Jobb maradt ránk, utóbbiból meg a Bal Fasz.
    Valamint, hogy István király cselekedetei azt eredményezték, hogy Magyarország és a magyarság fennmaradhatott, míg Orbánéi oda vezetnek, hogy hamarosan elpusztulunk.
    Szendam
    te ehhez jobban értesz, nézd át ezeket a böszmeség-beszédeket, és írj belőle egy takaros kis esszét ünnepek után, legyen ismét min derülni.
    No nem mintha alapanyag nélkül hagynának ezek a jótét lelkek: már többször utaltam rá itt-ott, hogy Hofi minden estére komplett műsort írhatna belőlük.
    Az is lehetne a címe: Mindennapi böszmeségünk(et add meg nékünk ma…)
    PS: készül az új vers!

    • szendam szerint:

      Kedves “bonhomme”!
      Az “ünnepi beszédek” kikarikírozásának feladatát szerintem már ma (aug. 20.) elvégeztem az “Ünnep és Navracsüccs” c kommentemmel. Persze tudom, hogy számos ostoba beszéd “magaslabdáját” kihagytam, de már mint egyszer megjegyeztem: ez nem tenisz! Ugyanakkor nekem is csak két kezem (egy klaviatúrám) van, meg napi 24 órám, melyből sajna megélhetésre is fordítanom köll egy párat! 😦 … ez van! … de azért nagyon igyekszem (mint látható/olvasható)!
      Ami az újabb opust (de remélem nem “epos”!) illeti: érdeklődéssel várom! 😉
      Üdv! szendam

  2. bonhomme szerint:

    szendam,
    ezek a 20-a előtti agymenések voltak, István király napja alkalmából újabb agylövések láttak napvilágot. Ahogy írtam is: mindennapi böszmeségünk add meg nékünk ma.. 😀

  3. kekec szerint:

    Bizony szendam, némi áderezés az új ország alapításáról (gondolom Levédia táján) megért volna egy posztot. A “nagy érdeklődés” miatti eléggé kudarcos Jobbik rendezvényről már nem is szólva – bár jó néhány jobbos elhúzott ceglédezni.
    És bár a kormányzati intézkedések túlnyomó többsége annyira helyén lenne, mint a kitüntetettek listája! Pár gikszer oda is becsúszhatna – ha nem a gixerezés lenne a fő szabály (v.ö. unortodoxia)
    és Putyin törlesztése a déliáramlatozás miatt Orbánnak? Nem egy megbocsátó típus a fickó, a
    Pussy Riot tagjai kötetetek tudnának róla mesélni!

    • szendam szerint:

      Kedves “kekec”!
      A helyzet az, hogy Káderre csak a szükséges minimumot vesztegetem, ő ugyanis gyakorlatilag csak fizikailag létezik, közjogilag már nem(nagyon).
      Ami a Jobbikos, margitszigeti rendezvénnyel kapcsolatos kifogásodat illeti: éppen most (kb. 30 perce) pótoltam a hiányosságot! A tőlem megszokott “vastagbőr-azonos péhá-érték”-en megírva, azaz: ehhez képest a “királyvíz” csupán egy “hákettőó”! Jó szórakozást (tanulságos fotók is mellékelve!)!
      Üdv! szendam

  4. emigrant szerint:

    Sokáig gondolkoztam, ki az az ismerős ember a kép jobb szélén. Most beugrott: ez Szekeres Pál vívó, aki tragikus balesete után tolókocsis vívásban ért el nagyszerű sikereket. olimpiai bronzérmes és többszörös paralimpiai bajnok. Vajon ő milyen kitüntetést kapott, különös tekintettel arra, hogy valami fatális félreértés folytán nem református lelkész? Gera Zoltánról meg eddig nem tudtam, hogy fasiszta. Mert jó karakterszínész, de annyira nem jelentős művész, és nem is pontosan 90 éves, hanem 89, hogy ilyen magas kitüntetést kellett volna neki adni. Vagy titokban ő is református pap?

    • szendam szerint:

      Kedves emigrant!
      A helyzet az, hogy a paralimpiás Szekerestől éppen úgy nem sajnálom a kitüntit, mint az idős Gerától … pláne, ha némi “jatt” is jár a “balmázs” mellé. Jókai Anna pedig már olyan régi fideszfan, hogy neki is kijárt már valami. A többiek többségéről pedig még ennyit sem tudok.
      Ámde az baromira szemet szúrt az a kehidakustyáni szuperluxus, wellness-fürdő tulajdonosa, aki az Első Orbándúlás idején széchenyi-milliárdokat kapott a “pancsoldája” kiépítéséhez csak azért, mert Vityu kán egyik törzstestvére. No Ő ugyan mijafaszra kapott kitüntit? Mit csinált azon kívül, hogy a saját zsebébe tömte anno a mi pénzünket, osztán (és azelőtt is) véresre nyalta Dzsugasviki (kösz kekec!) aranyerét?!
      Pataky (Zaci) Attiláról pedig már ne is beszéljünk, mert kijön belőlem még a tegnapelőtti reggeli is! 👿
      Üdv! szendam

      • emigrant szerint:

        Hát igen, itt tartunk. Az embernek lassan már szégyellnie kell azt a kevés kitüntetését, mert 1. olyanok is megkapják, akikkel nem jó érzés egy listán lenni, 2. olyanok osztják, akiktől nem szívesen fogadja el az ember. Különösen súlyosbító körülmény, ha egyszerre kap az ember kitüntetést mondjuk egy kehidakustányi “vállalkozóval”. Utóbbi kitüntetését egyébként a tarmbulinról vizelés minősített esetének értékelem, ha már a fürdős szakmánál tartunk. Egy igazi diktátort egyébként tényleg ne érdekeljen holmi látszat. “A vezér ne legyen szemérmes!” (José Raúl Capablanca) Igen, ha valaki megérdemli az elismerést, akkor az Szekeres Pál. Ő azért ül az első sorban, mert a kerekesszéke máshol nem fért el, egyébként valószínűleg mint a sportért felelős államtitkár vett részt az ünnepségen. Hogy a fideSS kormányban dolgozik, az utókor majd megbocsátja neki. Gera Zoltán valószínűleg névrokonának köszönheti kitüntetését, valamelyik ügyintéző összekeverte a futballistával, aztán már kínos lett volna visszacsinálni, különösen, hogy Zoli bácsi az ünnepi alkalomra már megcsináltatta a szép új sárga inkognitóját. Ha jól tudom, ezekkel a plecsnikkel egyébként nem jár pénz, csak a Kossuth és Széchenyi-díjakkal. Legfeljebb megpróbálhatja az ember gyűjtőknek értékesíteni – különben párnán viszik a temetésén, és mindenki röhög – a zaciban nem sokat adnak érte. De Patakiról nem beszélek, mert az egészséged mindennél fontosabb.
        Üdv: emigrant

      • szendam szerint:

        Köszi, hogy óvsz! 🙂
        Üdv! szendam

  5. kekec szerint:

    bonhomme
    Én már azzal is beérném, ha napjában csak EGY böszmeség merülne fel! DE a “bőség zavara”
    agyonnyom bennünket! Már lassan az lesz említésre méltó, ha valami normálisan működik.

  6. gondolkodo szerint:

    Kedves szendam!
    Vetted magadnak azt a bátorságot, hogy semmibe nézel sok-sokezer rajongót, akik most bizton megorrolnak Rád!
    Nem vagyok köztük, mert nem tetszik munkássága és büszke sem vagyok rá.
    In medias res: Pataky Attiláról beszélek, aki már attól is különleges, hogy többször elrabolták őt a földön kívüliek, sőt UFO belsejében is járt! Aki panaszkodik kicsi nyugdíjára, ugyanakkor zacit tud működtetni Miskolcon. (Tudom, ezzel csak a lepukkant város egyre szegényedő polgárain igyekszik segíteni!)
    Nos, Nemzetünk Büszkesége, A Követendő Példakép lovag lett, keresztet kapott, amit mellén és nem hátán fog hordani!
    Megérdemelten, amit az alábbi videó is bizonyít:
    .
    Március 15. – Trágár provokátorok, s Pataky Attila jelmezben / hvg.hu videó – YouTube

    .
    Csupán egy kérdés maradt nyitott számomra:
    őt magasztalta-e fel kormányunk a sok tudós szintjére, vagy pedig azokat szállította le Patakyéra?

    • szendam szerint:

      Kedves “gondolkodo”!
      Megnéztem a linkelt videót! … Bár ne tettem volna! 😛
      Ami a “ki, kit emelt fel/alázott le” kérdésedet illeti, eszembe jutott az az 1940.-es eset, amikor az Akkori Führer a berlini Kroll Operában, a győztes franciaországi hadjárat után “tábornokokat csinált” olyanokból is, akik a segge tisztántartásának frontján kívül sehol másutt nem “harcoltak”. A hivatásos katonáknak kétszáz volt a vérnyomásuk, s legszívesebben úgy a vezért, mint a generálissá ütött Szarháziakat is helyben lelőtték volna. A kikupált Senkik azonban baromira jól érezték magukat! … Tehát minden csak szemléletmód és viszonyítás kérdése. Ha mondjuk én lettem volna akadémikus (pl.: Csaba László!), akkor egyenesen kikértem volna magamnak, hogy ugyanazon a napon, s majdnem ugyanazzal tüntessenek ki engem, mint egy rendszerseggnyaló, asszonycsaló, kopasz zacitulajdonost (nem egy van neki, és az összest az Első OVi-kormánytól “vásárolta” 😉 )!
      Üdv! szendam

  7. Fehér Klára szerint:

    Újra és újra Jókai Annán gondolkodom el. A Kádár rendszer megbecsült írója volt, József Attila díjakkal jutalmazták munkásságát. A könyveit kiadták, nekem is megvan majd’ mindegyik. Mégis az elsők között kötelezte el magát – látványosan -: Orbán mellett. Vajon az ő szívét milyen féreg rágta? Ennek ellenére maradnak a könyvei főhelyen – vagyis szemmagasságban- csak nem értem a dolgot…Pedig van valami összefüggés, mert mióta demonstrative biodíszletnek állt, nem írt le egy értelmes mondatot…

    • szendam szerint:

      Kedves Klári!
      Szerintem rossz a logikai sorrended! Jókai A. azért állt be biodíszletnek Ocsmány Vizéz mögé, MERT már nem tud írni!
      Üdv! szendam

  8. Fehér Klára szerint:

    Egyszer láttam Gerát élőben színpadon, már nem tudnám megmondani miben, de csodálatos színészi játékot láttam, nagyon kedvelem. Nem hinném, hogy ennek valami politikai oka lenne, hogy ő is kapott díjat, csak a szokásos “bárkinek inkább, csak azoknak ne” alapon mehetett a dolog…Ahogy az már nálunk megszokott…

    • szendam szerint:

      Kedves Klári!
      Szerintem sincs semmi politika Gera Z. kitüntijében. Egyszerűen csak rajta volt a listán, s most épp ő következett. Bár én is elképzelhetőnek tartom, hogy a Nemzet Focistája összekeverte őt a “másik” Gerával! 😉
      Üdv! szendam

  9. bonhomme szerint:

    Kedves szendam!
    Én is útjára bocsátom újabb agymenésemet.
    Egyben várom a tippeket, kit-mit vegyek be még kis gúnyversembe.

    Egy kagán keserve (esetleg: Vityu kán keserve, csak neked)
    bétaverzió 🙂

    Orbán kagán én vagyok,
    Egy országot uralok,
    Jóságos és bölcs vagyok,
    Mondják mind a haverok,

    Akiket én pártolok,
    Zsíros állásba tolok.
    Egykulcsos az adójuk;
    Legyen tejrevalójuk.

    Nyerges meg a Simicska;
    A két közpénz-talicska.
    BKV-t a Vitézy
    Orrát túrva intézi.

    Tömjén Zsolti helyettem
    Vadászik a berekben.
    Pusztítja a szalonkát,
    Misebort meg szalonnát.

    Morcos Bajusz házelnök,
    Úgy néz rád, hogy majd fellök,
    Ha a suttyóság fájna,
    Egész nap ordibálna.

    Ökörkörös köcsög pöcs,
    Úgy is hívják, Navracsöcs,
    Ő a Vezér jobbkeze,
    Seggét törli ki vele.

    Pintér Sándor kétdekás,
    Emellett még nagy dumás:
    Az hantázta első nap,
    két hét alatt rendet rak.

    KÁder János Brüsszelbe
    Lett száműzve pár évre.
    Hogy Plagi bá’ megbukott,
    Elnöki széket kapott.

    A Szarjártó Petike
    Nem tudja, hogy eszik-e,
    Vagy épp csak hogy kajálják
    Népbutító dumáját.

    Lézer Janó nagymenő,
    Audival dönget ő,
    Nagypofájú kis gyökér,
    Nagy kalap szar, annyit ér.

    A Selmeczi Gabika
    Édes, buta pofika:
    Kiflicsücskös bájmosoly,
    Pedig a helyzet komoly.

    Deutsch Tompikát Twitteren
    Üti ki ez értelem:
    Mocskos szájjal alázza
    Meliát a parázna.

    A Budai Gyuszika
    Rábaszott a tutira:
    Rágalmazott, megvádolt,
    A bíró meg bírságolt.

    Földmutyi megy ezerrel,
    Ángyán nem jöhet perrel.
    Titkosítva tíz évre,
    Fene tudja, mivégre.

    Az IMF segélye
    A kutyának se kéne.
    Az én szabadságharcom’
    Kötvényekből megoldom.

    Gyakran múltba révedek,
    Fasisztákat éltetek.
    Horthy, Duce, s a Nyírő:
    Nekem a múlt a jövő.

    Így hát csak azt nem értem,
    Mért nem szeret a népem.
    Mért van az, hogy utálják
    Minden magyarok cárját?

    Pedig olyan jól kezdtem!
    Kétharmaddal megnyertem,
    Aztán sorban elcsesztem:
    Jól el-TEK-etlenkedtem.

    Adtam nektek nem tisztelt
    Gazdasági minisztert,
    Lángelmét – nem parázslót! -,
    Unorthodox varázslót,

    Akinek az a dóga,
    Hogy az adót kirója.
    Nem is tesz ám kivételt;
    Így hozza a bevételt.

    …Sajtótörvény-cenzúrát,
    Segély helyett közmunkát,
    Alkotmányból Tákolmányt,
    Munkatörvény-elkúrmányt.

    Nyugdíjpénztárt elloptam,
    MOL-részvényen elbuktam,
    Kínában pénzt koldultam,
    Kelet felé nyitottam.

    Ellenzékem megosztott,
    Boldogságra még sincs ok:
    Recesszív a gazdaság;
    Nem mehet ez így tovább.

    Egymillió munkahely
    Nincs sehol és nincs kivel:
    Sok százezer jó munkás
    Gazdasági emigráns.

    Morognak az emberek,
    Aktívak a bloggerek,
    Folyton kifiguráznak,
    Mocskolnak és anyáznak.

    Sokszor az az érzésem,
    Nincs már hátra két évem,
    Hiába őriz a TEK:
    Életemért reszketek.

    Mindenki jobban járna,
    Ha visszamennék Grazba,
    Megnyugtatólag hatna
    Gumiszobám unalma.

    Csak egy ott a bökkenő:
    Az áhított fejfedő.
    Magyar korona helyett
    Csörgősipkát viselek.

  10. Fehér Klára szerint:

    Kedves bohém bonhonne!
    Nagyon tetszik a versed…Kétszer elolvastam és egy két strófát már fejből “dúdolok”…

    • Fehér Klára szerint:

      Bocsi, “Bonhomme”…

      • bonhomme szerint:

        Kedves Klára!
        Köszi az elismerést, bár ez most nehezebb szülés volt, mint átírni mondjuk a Walesi bárdokat. És nem is érzem olyan sikerültnek.
        Meg még jól ki is toltam magammal, mert 7 szótagos sorokba belesűríteni a mondandót…
        A Sehallselát Dömötör lebegett lelki szemeim, illetve füleim előtt. Weöres nem tudom, mennyire könnyen írta meg. Én megszenvedtem az enyémmel: 3 napig tartott, míg megtaláltam a megfelelő szavakat.

      • szendam szerint:

        Kedves “bonhomme”!
        Csatlakozom Klárihoz! Ámde engedj meg egy kicsiny kritikát is nekem! Azt nevezetesen, hogy az egész sajna túl hosszú, s mire egy átlagos netpolgár a végére ér, már el is felejtette az elejét!
        De úgy egyébként és alapvetően JÓ!
        Üdv! szendam

    • bonhomme szerint:

      Kedves szendam!
      Puff neki! Tényleg hosszú kicsinyt. Viszont a hozzátok hasonló embereket céloztam meg vele, akiknek megragad a fejében a hét szótagú rigmus lüktetése, és kántálják magukban újra meg újra…. Ne adj isten, még tovább is adják. 🙂

      • bonhomme szerint:

        Egyébként van egy fickó, aki százszor jobb nálam… Ezt kapjátok ki!

        Aranyosi Ervin: Gondolat – Ébresztő!

        Acsargó, veszett farkascsordák
        osztozkodnak a koncokon.
        Te vagy a préda, Magyarország,
        – édes hazám és otthonom.
        A történelem viharában
        bárkivel szembeszállt hadunk.
        “Magyar szúnyog” szív vért a mában,
        s ellene védtelenek vagyunk.
        Országunk annyi drága kincse
        széthordva már! Nem létezik!
        Mert van, ki sajátnak tekintse,
        – a dolgozó meg éhezik.
        Dolgoztunk körömszakadtáig,
        adósságunk meg egyre nőtt.
        Nincs jog mi véd, jövőnk nem látszik;
        így állunk Istenünk előtt.
        Birkák vagyunk, gyapjúnk lerágva,
        pásztor miránk már nem figyel,
        – zsebét tömi -, a nép meg árva
        s tehetetlen, ha tenni kell!
        Egészségünk, lelkünk szakadtan.
        Terelgetnek s megosztanak.
        Bégetve, sírva szakadatlan,
        s nézve, ki hogyan fosztanak?
        Néhányan érzik, tenni kéne!
        De mit? Hogyan? És nincs vezér!
        Nincsen “király”, kit becsül népe,
        ki bosszút állhat mindezért.
        Tanácstalanság húz a mélybe,
        ha így folytatjuk, elveszünk!
        Az irányítást vegye kezébe
        a nép, és mentsük NEMZETÜNK.

      • szendam szerint:

        Kedves “bonhomme”!
        Ez sem rossz, de Te jobb vagy! 🙂 Tehát csak semmi kishitűség!
        Üdv! szendam

      • szendam szerint:

        Kedves “bonhomme”!
        És adta Isten!
        Versedet elküldtem mailben számos ismerősömnek, s ha ugyan nem is avattak Téged azonnal egy élő Aranyjánosnak, mondhatom: nagy sikert arattál! Csak így tovább!
        Üdv! szendam

      • bonhomme szerint:

        Nem vagyok kishitű; inkább realista. Épp ezért az én költészetem Petőfire, vagy Aranyra hajaz. Aranyosié elvontabb, látomásosabb – ha úgy tetszik, Adysabb.

      • szendam szerint:

        Kedves “bonhomme”!
        Időnként a realizmus egyenlő a kishitűséggel! Lásd: Orbahnführer! 😉
        Üdv! szendam


Vélemény, hozzászólás?

