Levél a Vezérhez

Úgy hírlik, mein Vezér újabb levelezésre készül az ő “félázsiai” népével. No – gondoltam – most már én is írok neki egyet.

Kedves Viktor!

Mindenek előtt kérlek bocsásd meg nekem, hogy úgy itt, mint számos más posztomban “mein Vezér”-nek neveztelek. Szeretnélek biztosítani róla, hogy ez nálam csak egy berögzült rossz szokás, akárcsak a szegről-végrőli ifjú rokonod, a kis Vitézy azon heppje, hogy időnként nyílvánosan is ujjaival tisztogatja a nóziát. Szóval az a lényeg, hogy én e kitétellel nem a rosszhíredet akartam kelteni híveid körében, ugyanis Te nekem nemhogy a “vezérem” nem vagy, de a közjogi értelmet kivéve még a miniszterelnököm sem. Tegyük hozzá: nyílvánvalóan Te is így érzel velem szemben.

Szóval azért írom most Hozzád e levelemet, mert Te az elmúlt két esztendő során többször is (eddig öt alkalommal) tiszteltél meg engem, én pedig biza’ egyikre sem válaszoltam. Márpedig ez alapos neveletlenségre vall a részemről, s mivel hallom, egy újabbat is várhatok Tőled, hát úgy gondoltam: megelőzlek. Ugyanakkor szeretném megjegyezni, hogy a fentebb említett, nyílvánvaló neveletlenségem oka tulajdonképpen Te vagy!

Azért a Te a hibád az egész, mert nyílvánvalóan “puha” vagy, Viktor! Mert mondd már meg nekem, ugyan mibe került volna, ha a Tőled megszokott atyai szigorral simán megnevelsz úgy engem, mint a többi, cca. hétmilliónyi gyermekedet is azzal, hogy a Tőled szintén megszokott eréllyel és rapiditással hozatsz egy olyan, ezerharmados (sarkalatos)törvényt (péntekről keddre, meg persze visszamenőleges hatállyal), hogy biza’ a Te leveleidre mindenki válaszolni köteles! No, most nem is köllene szégyenkeznem, meg Te sem égtél volna szénné sem az első (8,2-ből 1,1 millió válasz), sem pedig a legutóbbi (8,2-ből 0,7  millió – öt nappal a “Deadline” előtt!) alkalommal. … Erről jut eszembe, Viktor! Nem köllene lecserélni ezt a Te miniszterelnöki sajtófőnöködet, a Havasi Bercit?! Há’ hogy lehet olyan hülye, hogy csak 700 ezret hazudik?! Mivel rajtatok kívül a faszse’ tudja hány boríték érkezik vissza (meg pláne azt, hogy mi van bennük), mondhatott volna sokkal többet is! Nem? Most nem is röhögne Titeket körbe a fél internet! Ugye? … No erről meg az jut eszembe, Viktor: hogyhogy eddig még nem tiltottátok be az egész Netet? Ennyire trehánynak lenni! Azér’ mégis!

No meg osztán arról nem is beszélve, hogy manapság úgy általában bűnrossz az állampártod/pártállamod egész kommunikációja. Amikor bejelentettétek azt a munkahelyvédelmi akciótervet (amiről most állítólag levelezni akarsz velünk) az egyik haverom, akinek van(!!!) ugyan állása (s még nem is rossz) azonnal a külföldi munkalehetőségek után kezdett kutakodni a neten. Megkérdeztem tőle, hogy miért teszi, mire ő azt mondta, hogy tapasztalatai szerint amit Ti meg akartok “védeni”, annak bizony már “annyi”, s inkább még most, idejekorán lép (le), mint hogy megvárja a végkifejletet.

De meg ne feledkezzek a másik, legújabb (mai) hülyeségetekről sem, hogy az egyébként is kissé depressziós “zembereket” olyan hírekkel hagyjátok zaklattatni, mint hogy a Ti “unorthodoxiátok” miatt immáron technikai recesszóba zuhant a honi gazdaság. Hát nem a te egyik seggnyalód vezeti azt a KSH-t? Hát nem lehetett volna kicsit kozmetikázni, mint pl. a foglalkoztatásra vonatkozó adatokat úgy, hogy az adott esztendőben csupán egyetlen napig dolgoztatott közmunkást is beleveszitek, s így rögtön kijön a halleluja? Most ne gyere nekem azzal, hogy ezt “az Unió nem engedi”! Ugyan mikor zavart ez Téged? De jó, legyen! Nem kozmetikáztatod a KSH-adatokat. De akkor nem lehetne esetleg 10 évre titkosítani, mint az állami földbérletekre beérkezett “pályaműveket”?! Hát én találjak ki Helyetted mindent?! S mindezt úgy, hogy Tiéd a Nagypénz? He?!

Bezzeg a Te Széleslátókörű Jobbkezed, a Gyurcy! Vehetnél róla példát! Míg a hasonló gazdasági helyzetben lévő országok szakminiszterei (a Hanyatló Nyugaton) napi 48 órán át azon agyalnak, hogy hogyan lehetne kimászni a gödörből, addig Gyurcy – adatoktól, valóságtól nem zavartatva magát – a “Harmincéves Háború” tanulságaival foglalkozik! Na így köll ezt csinálni, ilyenekkel kell traktálni a zembereket, nem pedig hülye KSH-adatokkal! Jó, abban igazad van, hogy Gyurcy írása nem csak rossz, de még nevetséges is. No, de azért a szaros havi ötvenezerért, amit ő a Heti Választól kap, hát én sem írnék jobbakat! Ezzel azért Te is tisztában lehetnél, hiszen több könyved is megjelent már, s az egyikért több honort kaptál, mint Kertész Imre a “Sorstalanság”-ért a Nobel-díjával egyetemben!

No, szóval csak ennyit akartam írni Neked. Bár szólhattam volna a Te személyes kommunikációd pocsékságáról is (két héten belül kétszer bukott ki belőled a szokatlanul kendőzetlen őszinteség!), meg hogy ennek okán talán nem ártana reaktiválni a Habonyárpit, de tudom, hogy “kissé” érzékeny vagy a kritikákra, ezért ezeket most inkább kihagynám!

Kívánom neked őszinte szívvel mindazt, amit Te szánsz nekem, a Családomnak, s a hozzám hasonszőrő polgártársaimnak!

Csókpusz!

szendam

Reklámok

10 hozzászólás on “Levél a Vezérhez”

  1. Wolffie szerint:

    Az egyik szemem sír, a másik nevet, hogy stílszerűen fogalmazzam meg első gondolatomat.
    Az egyik szemem azért nevet, mert megint sikerült kellemes szatírával leírnod mindazt, ami szemet szúr a gondolkodó “zembernek” Magyarországon.
    A másik szemem pedig sír, mert gyakorlatilag teljes mértékben igazad van a bejegyzésed tartalmában. És ez siralmas!
    Mellesleg egy kérdés…. Tudtad, hogy Magyarországon 2011 évben mekkora volt a teljes GDP? Nem? Elmondom…. 113,900 Milliárd USD. És ugyanerre az évre az Apple teljes árbevétele? Nem tudod? Íme: 117,449 Milliárd USD! Igen, jól látod. Főleg a különbséget. Ugyanis az előző értéket 2.700.000 munkavállaló termelte meg, míg az utóbbit 60.400 alkalmazott. Elgondolkodtató, nem? Erről is érdemes lenne egy posztot írni…:-)

    • szendam szerint:

      Kedves “Wolffie”!
      Igen, ezzel tisztában vagyok sőt, még azzal is, hogy a világ első öt legnagyobb cége (az egyik a Coca-Cola, melynek ugye Vityu kán nemrég a melegig!) gyakorlatilag egyetlen hónap alatt lenne képes Magyarországot cakkompúder felvásárolni feltéve, ha annyira ostobák lennének, hogy erre fordítsák havi árbevételük 1/12-ed részét! Tovább megyek: a hülyejobb szerint Izrael (feleakkora, mint Mo.!) azért akarja bevásárolni magát Mo.-ra, hogy ivóvizeit haza szállíttassa! Aha! Izrael GDP-je min. ötszöröse a magyarnak, a magyar ivóvíz fele pedig arzénes és nitrátos, továbbá szinte mindenütt jódszegény (ezért kapunk mindenütt jódozott konyhasót!). Ebből pedig netto módon megállapítható, hogy mennyire hülyék ezek a “nemzetközileg a világ ellen” összeesküdött zsidók: saját népüket akarják magyar ivóvízzel mérgezni! … Ugye, hogy mennyire igaza volt Einsteinnek (blogom mottója)?!
      Osztán: van nekem olyan ismerősöm, aki egy “globalistánál”, meg olyan is, aki “böcsületes magyar” vállalkozónál dolgozik. Most nem szeretném ismertetni (ez egy poszt lenne, s talán meg is írom!), hogy “mecsoda különbség” van a két munkahely körülményei, javadalmazásai és légköre között, de remélem elhiszed, hogy a relációjel nem a “böcsületes magyar” felé “nyílik”!
      No, egyelőre ennyit. Még 18.00-ig be leszek kapcsolva!
      Üdv! szendam
      (Ps.: örülök, hogy megint tetszettem! 🙂 )

      • Wolffie szerint:

        Kedves Szendam!
        Én ezeket mind elhiszem neked, és ha hiszed, ha nem azt a vizes dolgot magam is átgondoltam. Én arra jutottam a vízzel kapcsolatban, hogy talán meg kellene nézni, honnan van az ivóvizünk? Csupa olyan forrásból, amely rajtunk (Magyarországon) csak keresztül folyik. Saját (érdekes szóhasználat, de szerintem ez fedi legjobban a dolgot) vízforrásunk elenyészőnek mondható. Vagy rosszul gondolom?
        A munkakörülményekben mutatkozó különbségre olvasnék tőled egy jó posztot, ha lehetne. Sejtéseim vannak, meg hallok én is ezt-azt, de magam példáján keresztül nem tapasztaltam.
        Szóval csak hajrá, írj minnél többet. Hátha a sok nuta felébred végre.
        Wolffie

        Ps: csak így simán, Wolffie, idézőjel nélkül….. Rendben?:-)

      • szendam szerint:

        Kedves Wolffie! (idézőjel nélkül!)
        Azt a bizonyos posztot még “érlelem” – köll még hozzá egy-két tapasztalat, meg linkelendő adat!
        Ami a vizeinket illeti: sajna tévedsz! Ui. az ivóvizeink többsége karszt/rétegvíz és nem pedig folyó! Ippeg ezért van az, hogy jelentős részt nitrátos és arzénes, illetve jódhiányos!
        Teszem hozzá: ezeknek a Neten is utána lehetne nézni, ugye?! … Ez szerintem a Netpolgár alapvető kötelessége (ezért linkelek én is, a posztjaim többségében – többször is!). … Ha én tévednék, akkor bocsi, de a szakérő haverjaimtól ezt így tudom!
        Üdv! szendam

  2. Wolffie szerint:

    Kedves Szendam!
    Ami a vizeinket illeti; Igazad van, utána lehet(ne) olvasni a különféle felszín alatti vizek fajtáinak, kialakulásuk menetének, felhasználhatóságuk módjának, satöbbi. Csak érintőlegesen foglalkoztam a témával, régebben még némi érintettségem is volt hozzá. Ennek okán javaslom, hogy például nézz utána, hogy Budapest ivóvize honnan származik? Ha karsztvíz lenne, mint példaként említetted, akkor elárulom, egy napig nem ihatna városlakó. Elárulom, Budapest Duna vizet iszik, bár nem közvetlenül, mint Mátyás korában, hanem közvetettem, azaz a Duna folyamból a régen lerakódott üledéken keresztül elszivárgó vizet termelik ki kutakkal, és azt issza Budapest, valamint annak környéke. Tudtommal ez több folyóparti Magyar település estében így van, lett légyen az Duna, vagy Tisza, a lényeg, hogy megfelelő üledék legyen.
    Természetesen vannak helyek, ahol rétegvizeket termelnek ki, mint Dél-Kelet Magyarországon is, ami emiatt arzénnel telített, kissé büdös víz, de ott ilyen van, ezzel oldható meg. Bár jelzem, kezeléssel ezen sokat lehetne segíteni, csak az akarat hiányzik, de ez más téma.:-)
    Mellesleg, ismereteim szerint a felszín alatti vizek viszonylatában a karsztvizek, ásványvizek teszik ki a kisebbik részt a teljes készletből, míg a nagyobb részt a felszíni elszivárgó vizek és rétegvizek teszik ki. Ebben az esetben pedig mondanom sem kell, hogy a felszín alatti vizek minőségét jelentősen befolyásolja az a körülmény, hogy az a felszínen milyen minőségű volt, mennyire volt szennyezett. De mondom, én annyira nem értek hozzá…:-)
    Wolffie

    • szendam szerint:

      Kedves Wolffie!
      Leteszem a “fegyvert” és nyílvánosan elismerem: elmértem a “farkamat”! Bocsánat érte, máskor nem fog előfordulni. Mentségemre legyen mondva, a Mikörnyékünk tapasztalatait “globalizáltam”.
      Még egyszer bocsánat!
      Üdv! szendam

      • Wolffie szerint:

        Kedves Szendam!
        Miért is kérsz bocsánatot? Te úgy tudtad, én így tudom, megbeszéltük kultúremberek módján. Tudod, ahogy kell, és nem úgy, ahogy egyes körök manapság intézni szokták a vélemény különbségeket. Igen, ennyi a különbség, és ez mennyire mássá teszi az életet?:-)
        Normálisan is meg lehet beszélni dolgokat, nem pedig azonnal izomból, ahogy jobbfele szokták.:-)
        Szóval, maradjunk annyiban, hogy várom a következő posztodat…. Mi is lesz a témád?
        Üdv,
        Wolffie

      • szendam szerint:

        Kedves Wolffie!
        Azért kértem elnézést, mert úgy éreztem, hogy szükséges … mert úgy éreztem, hogy bunkó módra viselkedtem! 😦
        Szóval ennyi!
        Következő posztomat pedig már olvashatod is!
        Üdv! szendam

  3. farcsika67 szerint:

    adj nekik ötleteket, majd letiltják a hivatalos internetet és bevezetik a NER-TET.

    • szendam szerint:

      Kedves “farcsika”!
      Nem köll nekem Ezeknek ötleteket adnom. Sőt, nem tudok olyat kitalálni – legyen az bármiféle elmebajos idea – amit me ne valósítanának! Persze mindez az én elmeállapotom következménye … meg az Övéké!
      Üdv! szendam


Vélemény, hozzászólás?

