Neonáci Kultúrház Budapesten!

Előbbi posztomban (“Új(náci) Színház”) leírtam azt a folyamatot, ahogy a “Budapest Főpolgármestere” címet jogosan, de abszolut méltatlanul viselő Senkiház(y) NÁCI EBEK HARMINCADJÁRA juttatott egy viszonylag elfogadhatóan működő budapesti színházat. A “tüske”, így az indulat is azonban bennem maradt sőt, azóta történt már egy és más!

Amit erről az eseményről tudni kell és lehet, azt a honi (nyomtatott és netes) sajtó még nem kormánypárti befolyás, nyílt avagy közvetett cenzúra alatt álló része már mindent leírt.

A Népszava szeptember 29.-i írásából pl. megtudhattuk, hogy a beérkezett mindössze két pályázatot elbíráló nyolcfős bizottság hat szakmai tagja a jelenlegi igazgatót, Márta Istvánt támogatta, míg a maradék két bürokrata (egy a Főpolgármesteri Hivatal, egy pedig a NEFMI – azaz a “szakminisztérium” – delegáltja volt) pedig Dörner György náci színész nevezését. A Főváros tarlóhántott agyú és kriptonáci Főpolgármestere ennek ellenére a minap úgy döntött, hogy le van szarva a (nem mellesleg általa összehívott!) bizottság hat szakmabeli tagjának (közöttük a Színház és Filmművészeti Egyetem rektora, Ascher Tamás!) véleménye, a két hülye bürokratának volt igaza, így a náciszínészt nevezi ki 2012. február 1.-től az Új Színház élére, mellé pedig a kapcsolt áruként, a megérdemelt feledésből feltámasztott Csurka Istvánt, mint intendánst.

Az internet korában semmilyen információ tulajdonképpen el nem titkolható, minden egyszer már leíródott dokumentum (lásd: WikiLeaks!) előbb-utóbb hozzáférhetővé válik, nyílvánosságra kerül. Így aztán a főpolgármesteri döntést követően legalább hat netes portál tette közzé úgy Márta István elvetett, mint Dörner György elfogadott pályázatát.

 
Nem akarok most itt linkeket megadni, hiszen azokat minden magára valamit is adó netpolgár már régen ismeri, illetve olvasta is. A lényeg ugyanis az, hogy égbekiáltó különbség volt a két tender között! Mártáé a szakma szerint egy “jól kimunkált és koherens” írás volt, míg Dörneré egy “nem csak terjedelmében, de minőségében is” az előzőhöz nem mérhető.

Nos, ezen utóbbi megállapítás rendkívül kultúrált, hogy ne mondjam eufemisztikus körülírása volt annak, hogy Dörner egy elképesztően primitív, bunkó és hányingert keltő, a színház-csináláshoz köze sincs “politikai credot” fogalmazott meg, spékelve olyan, majdan általa meghívandó rendezők neveivel, akikkel nemhogy még életében nem találkozott (pl.: Jirzí Menzel), de még csak nem is egyeztetett (pl.:  Bodolay Géza) sőt, még a nevüket sem tudja pontosan (pl.: a sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház igazgatója, Bocsárdi László, akit Dörner “Miklós“-nak keresztelt át pályázatában)!

Dörner dolgozata tehát egy vasvillával összehányt, de legalább náci szarral feltálalt íromány volt. Ennek ellenére, avagy éppen ezért, a budapesti választópolgárok egy nem elhanygaloható, de elmeroggyant része által a főpolgármesteri székbe juttatott, “Tarlós István” néven anyakönyvezett IZÉ úgy gondolta, hogy élve a sajnálatosan létező felhatalmazásával, egyszemélyben szarja le a “szakma” véleményét és a primitív Dörnerből csinál színigazgatót, a Csurka (Zsírtáltos-Aczélkedvenc-Harihármas-Lovihuszár-Pártpénztolvaly) Istvánból pedig Intendánst.

 
No, ez idáig még renben is lenne, hiszen Tarlós Főpolgármester soha nem arról volt híres, hogy beható ismeretekkel rendelkezik a Főváros kultúrális és pláne színházi életéről.

 
Ami engem erősen érdekelne (akárcsak azt a kilenc fővárosi színigazgatót, akik nyílt levelet intéztek hozzá – lásd: www.nepszava.hu/articles/article.php?id=479270 ), hogy mégis, de úgy istenigazából, mi a fasz alapján döntött?

 
Elolvasta tán a pályamunkákat?

 
Ha nem, hát ez némileg felmentő körülmény a csimbókosan ostoba határozata alól, de akkor még mindíg fenn áll a kérés, hogy mégis hogyan merészelte?
Ha viszont igen, akkor még nagyobb a baj, mert ebben az esetben a Dörner-féle manifesztum (“pályázat”! -ugyan már!) ismeretében tudatosan törekedett arra, hogy Budapesten, az “Új Színház” helyén egy Neonáci Kultúrház jöhessen létre!

 
Tartok tőle, hogy sem az én, sem a kilenc fővárosi színigazgató kérdésére az unitelligens, kriptonáci és rendkívül beképzelt, cezarománnak tűnő Tarlós soha nem fog válaszolni. Lévén erre semmilyen törvény nem kötelezi, s ha mégis, hát akkor “oszt’ jónapot“!
 

Engem az érdekelne, de rendkívülien, hogy Csomós (kultúrális ügyekkel megbízott) Főpolgármester-helyettes, aki saját bevallása szerint is jóbarátja Márta Istvánnak és rendszeres látogatója az “Új Színház“-nak most miért hallgat?

 

Netalán megijedt, mert a Főnöke, Tarlós a szokásához híven közölte vele, hogy “…leverem a szemüvegedet és még rá is ugrok!”, avagy hogy “Ne pofázzon bele!“?
De ezen kérdések már lényegében okafogyottak. Tény, hogy megtörtént a döntés, s 2012. február 1.-től Neonáci Kultúrház alakulhat meg az eddigi “Új Színház” helyén!
…és ezt…
szendamondja!

Reklámok

3 hozzászólás on “Neonáci Kultúrház Budapesten!”

  1. asher alexander szerint:

    hat igen kerem,ez mar nagyon hianyzott Kozep Europabol!!
    egy Neo-Naci szinhaz!!
    a JUIF SUSS-t mar musorra tuztek-e vajon!?
    vagy a GOLEM-et?!

  2. Ignác szerint:

    Stilárisan unalmas cikk. Túl kevés benne a náci jelző, és gazdagabb lenne a szupernáci, a hipernácia, a meganáci szavakkal. A szerző nem posztnáci, metanáci vagy transznáci?

    • szendam szerint:

      Ezt a kommentet tanulság okán nem moderáltam ki. Tanulságául annak, hogy vannak olyanok, akik vagy nem értik, vagy nem akarják érteni, avagy szándékosan félreértelmezik azt, amit a posztomban leírtam!
      Üdv! Ignác(i?)


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s